استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه پارک با مشکلاتی روبرو است و به آن واقف هستیم، افزود: زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان یزد با نیازهای فناورانه استان تناسب ندارد و برای توسعه آن باید تلاش کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد در روز 30 مهر 98 و با حضور استاندار یزد، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل پارک علم و فناوری برگزار شد.
استاندار یزد در ابتدا با خیر مقدم به مدعوین به بیان دستاوردها و تقدیر از تلاش های دوران مدیریت رئیس سابق پارک پرداخت.
«محمد علی طالبی» گفت: یکی از مهمترین شاخصه های رئیس سابق ارتباط خوب وی با شرکت های مستقر در پارک و همچنین مدیران دستگاه‌های مختلف بود و در سایه این تعامل عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت که جای تقدیر و تشکر دارد.
 استاندار در ادامه با تبریک تصدی سمت رئیس پارک علم و فناوری استان یزد توسط دکتر لطفی، این مسئولیت را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایط فعلی انتظار بیشتری از پارک برای نقش آفرینی در فرآیند توسعه استان داریم.
 طالبی با ابراز خرسندی نسبت به رویکرد رئیس جدید پارک علم و فناوری، عنوان کرد: وی به درستی معتقد به  نقش آفرینی پارک در توسعه استان است و که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
 استاندار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سازمان هایی که می تواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال ایجاد کند پارک علم و فناوری است، عنوان کرد: در همین راستا با همکاری صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری می‌توان گام های جدی در جهت کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی برداشت.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به اینکه پارک با مشکلاتی روبرو است و به آن واقف هستیم، افزود: موضوع زمین مورد نیاز برای توسعه پارک به صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و همچنین از طرفی زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان یزد با نیازهای فناورانه استان تناسب ندارد که برای توسعه آن نیز باید تلاش کنیم.
طالبی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت سال هاست که شعار داده می شود، افزود: خوشبختانه رئیس پارک از دانشگاه می آیند و درک خوبی از این نیاز دارند و امیدواریم قدم هایی جدی در این عرصه بردارند.


لزوم سرعت بخشی به فرآیند استقرار شرکت ها در پارک علم و فناوری


استاندار با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای ایده پردازی فعالانه اقتصادی در یزد گفت: یکی از سازمان هایی که می‌تواند برای به ظهور رساندن این ایده ها کمک کند پارک است.
وی با اشاره به لزوم تسریع مراحل دریافت مجوزها جهت استقرار  در پارک گفت: بر اساس گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم، صاحبان ایده برای دریافت مجوزهای لازم و استقرار در پارک زمان زیادی را صرف می کنند.
طالبی با تاکید بر لزوم اصلاح این روند، عنوان کرد: با اصلاح این فرآیند شرکت ها در زمان کوتاهی در پارک مستقر خواهند شد و امکان استقرار شرکت های توانمند بیشتری فراهم می شود.
 استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم های فعلی، نیاز کشور به شرکت های دانش بنیان و فناور را برجسته تر کرده است، افزود: در دوره ای واردات دستگاه ها و مواد اولیه واحدهای صنعتی و معدنی به سهولت از خارج از کشور تامین می شد ولی اکنون شرایط به گونه ای است که نیازمند تولید قطعات در داخل کشور هستیم و به همین منظور باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد بیشتری کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا