دولت ترامپ در پی اعلام کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش در یک عملیات، به تقلید از اقدامی که دولت باراک اوباما بعد از اعلام کشته شدن اسامه بن لادن انجام داده بود، اقدام به انتشار تصویری از دونالد ترامپ کرد که در "اتاق وضعیت" کاخ سفید مشغول پیگیری این عملیات است.

کاخ سفید تصاویری را منتشر کرده که ظاهراً در آنها دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنار چند تن از مقامهای ارشد نظامی و دولتی در حال تماشای عملیات نظامیان آمریکایی برای کشتن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش است.

ترامپ ابتدا روز یکشنبه خبر انجام این عملیات را اعلام کرد. او در صحبتهایش درباره این عملیات گفت، تماشا کرده که چگونه نیروهای آمریکایی البغدادی را در یک تونل بن‌بست گیر انداختند و در آنجا البغدادی با منفجر کردن کمربند انتحاری، خودش و چند تن دیگر را کشت.

در تصویر منتشر شده از دونالد ترامپ در اتاق وضعیت کاخ سفید، علاوه بر رئیس جمهور آمریکا، رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و مارکوس ایوانز، معاون مدیر عملیاتهای ویژه ستاد مشترک نیز حضور دارند. همه آنها صورتشان مستقیما رو به دوربین بوده و ظاهرا در حال تماشای عملیات هستند.

ترامپ اظهار کرد: "من بیشتر این عمیات را تماشا کردم." او مدعی شد، در اتاق وضعیت این عملیات را جوری تماشا کرده انگار در حال تماشای یک فیلم است.

ترامپ همچنین درباره ضرورت انتشار تصاویر کشته شدن البغدادی صحبت کرد تا پیروان او بتوانند ببینند که او چطور مرد.

با این حال بعد از انتشار این عکس، بلافاصله همه به یاد اقدام مشابه دولت باراک اوباما در انتشار عکسهای وی حین پیگیری عملیات کشتن اسامه بن لادن، رهبر القاعده از محل اتاق وضعیت کاخ سفید افتادند.

در مشهور ترین این عکسها، باراک اوباما در کنار جو بایدن، معاونش در زمان ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولتش به همراه وزیر دفاع وقت این دولت و دیگر اعضای تیم امنیت ملی آن زمان دیده ‌می‌شوند.

در مقایسه دو تصویری که دولتهای ترامپ و اوباما از پیگیری عملیاتهای کشتن البغدادی و اسامه بن لادن منتشر کرده‌اند می‌توان به تفاوتهای رفتاری ترامپ با اوباما نیز پی برد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/352724_854.jpg

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا