استاندار یزد با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد با عنوان رضوی در استان گفت: جشنواره های رضوی، ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور در رشته های مختلف را فعال کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استان در خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد برگزار می شد، بیان کرد: خوشبختانه همچون دیگر استان ها با نام رضوی جشنواره های متعددی را برگزار کرده ایم و این جشنواره ها در رشته های مختلف به تقویت روحیه فرهنگی و اجتماعی کمک کرده و موجب ایجاد رقابت خوبی در این رشته ها شده است.
بالاترین مقام اجرایی استان افزود: استان ما به عنوان استانی که خواستگاه فرهنگی دارد و هنرمندان بسیاری را به کشور معرفی کرده و امروز هم به ذخایر فرهنگی و شخصیت های برجسته فرهنگی خود می بالد، توانسته در این جشنواره ها با عنایت امام رضا (ع) کارهای خوبی را برای کشور انجام دهد.
استاندار با اشاره به برگزاری جشنواره مکتوب رضوی گفت: این جشنواره راهی برای اجرای برنامه های کلان استان مبنی بر پایتختی کتاب ایران است که به نوعی این برنامه ها تقویت کننده میراث مکتوب ما در سطح استان خواهد بود و مطمئنا این فعالیت ها در سال های آینده، استان را در زمینه میراث مکتوب و کتاب چندین قدم جلو خواهد برد.
وی در پایان انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب کشور را فرصتی ارزشمند خواند و افزود: باید به مسائل فرهنگی و کتاب بیندیشیم و همدلانه و با کمک هم، فضای بهتری را برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با محوریت کتاب فراهم کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا