معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از دو برابر شدن نظارت‌ها بر بازار و کاهش قیمت محصولات پروتئینی خبر داد.

عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در پی اصلاح قیمت بنزین، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مکلف شده گشت‌های بازرسی را تشدید کند، اظهار کرد: مقرر شده سازمان صمت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، بازرسی اتاق اصناف تهران و دستگاه‌های مرتبط دیگر از واحدهای صنفی بازرسی کند.

وی از بازرسی ۳۲۷۸ واحد از روز شنبه تا روز گذشته (دوشنبه) خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها ۴۱۲ پرونده برای اصناف متخلف تشکیل شده که مهم‌ترین تخلفات شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است. همچنین براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان تهران، مقرر شده که اینگونه پرونده‌ها خارج از نوبت مورد رسیدگی شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران برآورد ارزش ریالی پرونده تخلفات استان تهران در سه روز گذشته را هشت میلیارد و ۳۷ هزار و ۴۰۸ ریال اعلام کرد.

به گفته افضلی در مقایسه با آمار ماه‌های گذشته، تغییرات محسوسی در قیمت کالاها دیده نشده است.

وی افزود: علی‌رغم دو برابر شدن بازرسی‌ها و استفاده از پتانسیل‌های بخش بازرسی برای رصد تغییرات بازار و برخورد با سودجویان، هیچ روند افزایش قیمتی در بازار مشاهده نشده است. بازار سیر معمولی خود را طی می‌کند و موارد تخلفات گزارش شده همچون روزهای گذشته بوده است.

وی افزود: در گشت مشترک دو روز اخیر نیز شاهد روند کاهشی در قیمت مواد پروتئینی بودیم؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلو گوشت قرمز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته و گوشت مرغ نیز در میدان بهمن به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان که زیر قیمت مصوب است، عرضه می‌شد.

به گزارش ایسنا، از ۲۴ آبان ماه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا