هم‌زمان با آغاز بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر، فاز دوم پلاتو اجرا تئاتر شهر خورشید شهرستان میبد با حضور فرماندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین و هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» در آیین افتتاح این پلاتو گفت: زبان هنریکی از زبان‌های باظرافت در انتقال هر نوع پیام فرهنگی، معنوی در جامعه است و یکی از تأکیدات آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد هم توجه ویژه به هنر تئاتر و سرود در شهرستان میبد است.

فرماندارمیبد افزود: شهرستان میبد ظرفیت‌های کم‌نظیر در هنر در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف ازجمله هنر تئاتر دارد که امیدواریم از این ظرفیت در حل مسائل اجتماعی استفاده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد نیز گفت: این پلاتو که دارای 24 خط نوری است، 200 متر زیربنا و 80 نفر ظرفیت دارد.

هادی زارع افزود: برای تعمیر و تجهیز این پلاتو که دومین پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد است؛150 میلیون تومان از محل اعتبارات کشوری هزینه شده است.

وی بابیان اینکه این دومین پلاتو اداره ارشاد است افزود: پلاتو اول با 70 متر زیربنا برای تمرین و دومین پلاتو هم برای اجرای نمایش در نظر گرفته‌شده است و علاوه بر این دو پلاتو یک سالن اصلی هم با 200 نفر ظرفیت را برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا