معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، با اشاره به وضعیت مطلوب استان در شاخص­ های بیمه­ ای، خواستار ورود شرکت ­های بیم ه­ای استان برای تامین مالی طرح­ های سرمایه گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی در نشست مدیران شرکت­های بیمه­ای استان که با همکاری این اداره کل، در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد افزود: بیش از  60  فرصت سرمایه­گذاری در استان شناسایی شده است و شرکت­های بیمه­ای می­توانند در این بخش ورود کنند و اجرای طرح­های سرمایه­گذاری را در دست گیرند.

وی بهبود محیط کسب و کار را از دیگر سیاست­های محوری وزارت اقتصاد دانست و گفت:  شناسایی قوانین مخلل کسب و کار در دستور کار قرار دارد و در این راستا می­توان از طریق هیات مقررات­زدایی این موضوع را پیگیری نمود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سرمایه­گذاری شرکت­های بیمه­ای در استان استفاده شود اظهار داشت: در صورت تمایل مرکز خدمات سرمایه گذاری برای صدور مجوز اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در کمترین زمان ممکن، مجوز صادر خواهد شد.

معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، وجود نهاد نظارتی متناظر با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در استان،  به منطور رفع و پیگیری مشکلات این بخش، لازم و ضروری دانست و گفت: در این زمینه پیگیری های لازم انجام شده و امیدواریم با حمایت­های وزارت اقتصاد در آینده شاهد فعالیت این نهاد در استان باشیم.

وی جایگاه بیمه­های استان یزد را در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: استان یزد در شاخص حق بیمه سرانه پس از استان تهران، در جایگاه دوم قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی بیمه­های استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه هم­اینک 22 شرکت بیمه­ای در استان فعالیت دارند گفت: در حال حاضر شرکت­های بیمه­ در طرح­های سرمایه­گذاری برخی شهرهای بزرگ مانند مشهد، تهران و آذربایجان شرقی، عمدتا در حوزه ساخت و ساز مشارکت دارد و برای مشارکت در طرح های استان یزد نیز اعلام آمادگی می­نماید.

هرمز نجفیان خواستار معرفی طرح های سرمایه­گذاری استان یزد به شرکت­های بیمه­ای شد و گفت: این شرکت مشخصا می­تواند در استان­های یزد و کرمان سرمایه گذاری کند.

وی گفت: در صورتی­که اداره کل امور اقتصادی و دارایی، فرصت­های سرمایه­گذاری استان را به ما معرفی کنند، ما آنها را بررسی و در مورد آنها تصمیم­گیری خواهیم کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با تشریح سیاست­های وزارت اقتصاد در حوزه اطلاع­رسانی، ارتباط با صاحب نظران اقتصادی، اساتید دانشگاه و اقتصاددانان و استفاده از دیدگاه­ها و نظرات آنان و بازنشر خبرهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در رسانه­ها و شبکه­های اجتماعی را از جمله این سیاست­ها دانست.

احمد جعفری گفت: در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و در صدد گسترش ارتباطات با بخش­های اقتصادی هستیم و بخش بیمه­ای و بانکی استان نیز ظرفیت­های خوبی دارند که باید از آن استفاده شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا