فرماندار بهاباد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه انجام کار بهتر، ساختن فردایی بهتر را به همراه دارد، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت بانک ها، شاهد فضای کسب و کار بهتری در شهرستان باشیم.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بهاباد به ریاست "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و با حضور "محمد رضایی" رئیس شورای هماهنگی بانک های استان و سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان یزد، جمعی از مدیران بانک ملی استان، مسئولین ادارات و نهادها، سرمایه گذاران، فعالین اقتصادی و کارآفرینان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد برای افزایش سرمایه کارآفرینان به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشاره نمود و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین 36 تا 49 درصد در سود و زیان طرح اشتغالزایی مشارکت می کند و باتوجه به تفاهم نامه ای که منعقد می شود، هنگامی که پروژه به بهره برداری رسید بعد از 4 تا 6 سال سهام خود را به شما واگذار و خارج می شود و لذا فرصت خوبی برای کارآفرینان می باشد که می توانند بدون مشکلات بانکی سرمایه ای را جذب کنند.

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه نرخ سود بانکی در کشور متناسب با اقتصادی است که داریم، گفت: اگر طرحی به سود آوردی برسد قطعاً کارمزد 18 درصدی که برای تسهیلات بانکی پرداخت می کنند بسیار ناچیز است.

فرماندار بهاباد همچنین با اشاره به درخواست متقاضیان، خواستار ایجاد دوره تنفس برای تسهیلات اشتغالزایی شد.

خانی زاده باتوجه به اینکه بهاباد جزء 31 شهرستان کمتر توسعه یافته قرار گرفته است و با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت های بانک ها در زمینه تجهیز و توسعه مراکز آموزشی است، بر احداث یک مدرسه توسط بانک ملی در این شهرستان تأکید نمود.

وی به نرخ 17 درصدی بیکاری شهرستان اشاره نمود و خواستار ارائه تسهیلات بین 50 تا 250 میلیون ریال بدون در نظر گرفتن کارکرد حساب بانکی برای راه اندازی مشاغل خانگی که درآمد آن هم تضمین شده می باشد شد.

خانی زاده با بیان اینکه انجام کار بهتر، ساختن فردایی بهتر را به همراه دارد، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت بانک ها، شاهد فضای کسب و کار بهتری در شهرستان بهاباد برای اجرای طرح هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

 رئیس شورای هماهنگی بانک های استان:

مطالبات معوق مشتریان، خط قرمز بانک ها است

 رئیس شورای هماهنگی بانک های استان و سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان یزد با اظهار اینکه مناطقی که نقطه تلاقی با استان های دیگر محسوب می شوند منطقه خوب و مؤثر تجاری هستند که خوشبختانه شهرستان بهاباد این ویژگی را دارد و باید از این پتانسیل برای توسعه اقتصادی استفاده نمود.

رضایی افزود: امکان فعالیت اقتصادی در شهرستان بهاباد وجود دارد و لذا باید از ظرفیت بانک ملی از جمله در خصوص تسهیلات و ضمانت نامه ها استفاده شود.

وی با اشاره به نرخ سود بانکی در کشور گفت: قیمت تمام شده تسهیلات را با کشورهای دیگر مقایسه نکنید؛ اقتصاد آنها با ما فرق می کند؛ فعالان اقتصادی که امسال تسهیلات گرفته اند بی تردید 30 درصد سود برده اند. 

رضایی خط قرمز بانک ها را مطالبات معوق مشتریان دانست و گفت: بانک ها در مقابل کسی که تسیهلات معقوق داشته باشد مقاومت می کنند و این شخص برای دریافت تسهیلات بعدی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد که می طلبد در راستای جلب اعتماد بانک توسط مشتریان فرهنگ سازی شود.

ارائه تسهیلات اشتغالزایی و تسریع در تشکیل پرونده ها، مشکلات و موانع پیش روی متقاضیان برای دریافت این تسهیلات و انتقال تسهیلات به بانک دیگر محوریت اکثر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه یکی از کارآفرینان شهرستان که به طور مستقیم برای 12 نفر اشتغالزایی نموده است درخواست مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات را نمود که قرار شد بررسی و اقدام لازم برای پرداخت تسهیلات به وی انجام شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا