فرماندار بهاباد با تأکید بر انجام کار تحقیقاتی برای ایجاد مشاغل خانگی بر اساس ظرفیت های شهرستان گفت: مشاغل خانگی نقش بسیار مؤثری در بهبود معیشت و اقتصاد خانواده ها دارد.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهاباد صبح امروز سه شنبه پنجم آذرماه 98 به ریاست "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و با حضور "امیر زین العابدین قمی" معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، "مهدی حجازی" معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، اعضای این کارگروه و تعدادی از کارآفرینان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه بیکاری به عنوان یک معضل قلمداد می شود گفت: مشاغل خانگی یک ظرفیت مهم برای ایجاد اشتغال است و دغدغه و اولویت ما اشتغال پایدار برای افرادی است که بیکار هستند و کمک معیشتی ندارند.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر انجام کار تحقیقاتی برای ایجاد مشاغل خانگی بر اساس ظرفیت های شهرستان گفت: مشاغل خانگی نقش بسیار مؤثری در بهبود معیشت و اقتصاد خانواده ها دارد که انشاءا... بتوانیم با توجه جدی دستگاه های اجرایی، شغل جدیدی در شهرستان بهاباد ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه از نظر منابع مالی هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نداریم گفت: این نهاد در نظر دارد نسبت به کاهش مددجویان تحت پوشش خود از طریق ایجاد اشتغال و کارآفرینی اقدام کند که در این رابطه حمایت از طرح های اقتصادی کوچک و زود بازده در دستور کار معاونت خودکفایی کمیته امداد قرار دارد.

"امیر زین العابدین قمی" افزود: پرداخت تسهیلات به تنهایی نمی تواند اشتغال ایجاد کند و نیاز به آموزش و مدل عملی قابل اتکا از طرحی که بومی سازی شده باشد دارد.

وی طی سخنانی بر ضرورت معرفی نیازهای شغلی شهرستان، مزیت های رقابتی و محصولاتی که قابلیت تجاری سازی دارند، استفاده از فضای های بلااستفاده برای تبدیل به کارگاه تأکید نمود تا بتوان با اطلاعات كافی، خروجی خوبی از جلسات داشته باشیم.

در این جلسه که دو نفر از کارآفرینان برتر استان یزد در زمینه تولیدات و فرآوری محصولات باغی و گیاهان دارویی حضور داشته، روندی از فعالیت کاری، سرمایه مورد نیاز، هزینه ها و میزان سودآوری رسته کاری خود را بیان نمودند و برای ارائه آموزش به متقاضیان و خرید تضمینی محصولات اعلام آمادگی نمودند.

انجام تحقیقات لازم برای ایجاد مشاغل خانگی جدید براساس ظرفیت های موجود در شهرستان طی یک هفته آینده، برگزاری دوره های آموزشی و همکاری در بحث صدور مجوزهای مشاغل خانگی و شناسایی و جذب افراد علاقه مند از برخی مصوبات جلسه بود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا