مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی زعفران شهرستان با حضور جمعی از مسئولین محلی و استانی، اقشار مختلف مردم، گردشگران، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در محل ورزشگاه شهدای روستای بنستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی زعفران شهرستان بهاباد صبح امروز پنجشنبه 7 آذرماه98 با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار بهاباد، امام جمعه، شورای اسلامی شهر، بخشدار آسفیچ و جمعی از مسئولین محلی و استانی، اقشار مختلف مردم، گردشگران، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در محل ورزشگاه شهدای روستای بنستان برگزار شد.

سخنرانی نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی سنتی وصال، شعر طنز و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی در حاشیه نمایشگاه و تجلیل از فعالین این جشنواره از برنامه های مراسم بود.

 

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی؛

علت مشکلات اقتصادی ناشی از نادیده گرفتن ظرفیت های داخلی است

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که هر منطقه دارد گفت: یکی از ظرفیت های شهرستان بهاباد کشت زعفران است که یکی از عوامل برای رشد و توسعه این شهرستان است.

"محمدرضا صباغیان" ادامه داد: اگر در زمینه بازاریابی و فرآوری این محصول برنامه ریزی مدونی صورت گیرد به اقتصاد این منطقه و حتی کشور کمک خوبی خواهد شد که خوشبختانه جشنواره امروز این ظرفیت را به مردم نشان می دهد که امیدواریم این برنامه ها راهی برای برطرف کردن مشکل اقتصاد کشور باشد.

نماینده مردم شهرستان های بهاباد، خاتم، بافق، مهریز و ابرکوه در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: یکی از علت های اساسی که اقتصاد کشور را دچار بحران کرده نادیده گرفتن و فراموش کردن بسیاری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است.

وی افزود: اگر مسئولین در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته باشند خیلی از مسائل و مشکلاتی که امروز کشور با آن روبروست نخواهیم داشت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:

معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی موجب رونق اقتصادی در استان می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره های مختلف در استان گفت: هدف از برپایی جشنواره ها از جمله زعفران، معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین کمک به توسعه اقتصادی در هر شهر و روستا می باشد.

"سید مصطفی فاطمی" ادامه داد: برگزاری جشنواره ها علاوه بر ایجاد شادابی، نشاط، تحرک و  پویایی مناطق مختلف استان، می تواند پویایی را برای هر شهری ایجاد کند.

وی برپایی جشنواره ها در حوزه های مختلف را آغاز خوبی در حوزه گردشگری دانست و گفت: در حال حاضر برگزاری جشنواره های متعدد به مطالبه مردمی تبدیل شده و به صورت مردمی و خودجوش برپا می شوند.

فاطمی با بیان اینکه معرفی ظرفیت های گردشگری، جاذبه های تاریخی موجب رونق اقتصادی در هر منطقه می شود گفت: در آمدزایی که گردشگری می تواند داشته باشد کم نظیر است؛ در سال جاری تنها 90 میلیون یورو درآمد حاصل از گردشگری خارجی در استان بوده است؛ بیش از 150 هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان یزد شده اند و تعداد گردشگران داخلی بله یک میلیون نفر می رسد.

 

فرماندار بهاباد:

جشنواره زعفران بهاباد مسیری برای برند سازی و رونق گردشگری در شهرستان است

فرماندار بهاباد در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جشنواره زعفران بهاباد مسیری برای برند سازی زعفران، بحث صادرات و ارتباط کشاورزان با جوامع دانشگاهی و ایجاد راهکارهایی برای بهینه سازی کشت زعفران با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.  

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه در کنار این جشنواره ها به دنبال رونق گردشگری هستیم گفت: امروز در کنار مردم خوب بهاباد، گردشگران، فعالین گردشگری و اصحاب رسانه های استان هم حضور دارند که نسبت به معرفی پتانسیل های شهرستان اقدام خواهند کرد.

وی به تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره زعفران "طلای سرخ" به میزبانی اين شهرستان بهاباد اشاره نمود و افزود: سال گذشته دبیرخانه دائمی این جشنواره زعفران را تأسیس کردیم که انشاءا... این جشنواره سالیان سال ادامه خواهد داشت.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا