مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه فرماندار بهاباد و رئیس شورای اسلامی شهرستان بهاباد از روند مرمت و بازسازی باغ کوشک احمدرضا جلیلی که متعلق به دوره پهلوی است بازدید نمود.

یزدفردا :مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه فرماندار بهاباد و رئیس شورای اسلامی شهرستان بهاباد از روند مرمت و بازسازی باغ کوشک احمدرضا جلیلی که متعلق به دوره پهلوی است بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی شهرستان بهاباد از روند مرمت و بازسازی باغ کوشک احمدرضا جلیلی بازدید نمود.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این بازدید بر ضرورت حفظ بافت تاریخی و اصالت قدیمی بناهای تاریخی تأکید نمود و گفت: در حفظ و احیای بافت های قدیم باید معماری سنتی منطقه مد نظر قرار گیرد.

فرماندار بهاباد با توجه به اینکه این بنای تاریخی قرار است به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شود گفت: فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری و ارائه خدمات بهتر به گردشگران، بهترین راهكار برای جذب گردشگر است.

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه این بنا متعلق به دوره پهلوی است و به شماره 31310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است خواستار تخصیص اعتبار و تسهیلات جهت راه اندازی هرچه سریعتر این خانه بوم گردی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از مرمت نمای بیرونی خانه صالحی که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهاباد در آن مستقر می باشد نیز بازدید نمود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا