رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به فوت ۴ خانم بر اثر آنفلوآنزا در این شهرستان گفت: در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) وضعیت حاد نیست و بخش‌ قرنطینه ایجاد شده؛ ۶۰ مورد بستری هستند و تعدادی در آی سی یو بستری اند.

 

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی اسماعیلی‌ندیمی در جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: آنفلوآنزا ویروس وحشی و خطرناکی است که انتظار اینکه موارد مرگ و میر ناشی از آن در کشور بیشتر شود، وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان داشت: از نظر وضعیت بستری در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) مشکلی نداریم و برای بیماران بستری مشکل دارویی هم نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد موارد آنفلوآنزا راحت درمان می‌شود و مشکلی ندارد، افزود: به خانم‌های باردار بیشتر رسیدگی می‌شود چون خطر مرگ و میر بالاست و بیماران مزمن ریوی هم باید پیشگیری کنند چون با عفونت ساده ممکن است از دست بروند.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) وضعیت حاد نیست و بخش‌ قرنطینه ایجاد شده؛ ۶۰ مورد بستری هستند و تعدادی در آی سی یو هستند و سه مورد در آی سی یو اطفال بستری هستند.

وی عنوان داشت: پیک درگیری آنفلوآنزا اطفال را پشت سر گذاشتیم، ۱۷ کودک بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه چهار مورد فوتی ناشی از آنفلوآنزا در رفسنجان داشتیم که یک زن باردار تبعه افغانستانی ۱۸ ساله و سه خانم ۷۰، ۶۰ و ۵۰ ساله که سابقه بیماری مزمن قلبی ریوی و دیابت داشتند، ادامه داد: بیمارستان کاملا آماده است و می‌توانیم دو بخش را تعطیل و بخش قرنطینه را توسعه دهیم.

وی ابراز داشت: در خصوص تعطیلی مدارس به هیچ عنوان نیاز نیست و تصمیم‌گیری با شورای آموزش و پرورش است؛ تا ۱۵ دی‌ماه درگیر اپیدمی خواهیم بود.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه برای واکسیناسیون هیچ‌وقت دیر نیست، اضافه کرد: هیچ توصیه‌ای برای مصرف سرپایی نداریم که بازار سیاه راه بیفتد و سودجویی شود.

رضاعلی سلطان‌خواه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تأکید کرد: مردم بدون نسخه درخواست دارو از داروخانه‌ها نداشته باشند.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان داشت: اوج آنفلوآنزا هفته قبل بود./روراستی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا