همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

 یزدفردا:همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی در رفسنجان آغاز به‌کار کرد. 

به گزارش رفسنجان فردا؛ همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسکری (ع) به همت مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب رفسنجان و مدرسه علمیه حضرت زینب (س) و همکاری بنیاد فرهنگی اسرا همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی در تالار خیام دلنشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان آغاز به کار کرد.

محمدعلی دهقان اظهار داشت: رفسنجان این افتخار را پیدا کرد که میزبان این همایش باشد در طول این ماه‌ها که تلاش همه را شاهد بودیم مهمترین روزی که داشتیم روزی بود که تیمی از مسئولان خدمت آیت‌الله جوادی‌آملی رسیدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: همه حضار از خانواده شهدا جانباران و آزادگان بودند که آیت‌الله جوادی‌آملی به وجد آمدند و اظهار کردند خون شهید پاک کننده است و شما وارث خون شهدا هستید.


وی تصریح کرد: آیت‌الله ارث مادی و معنوی را مطرح کردند و فرمودند قبل ار آنکه به مرگ فیزیکی بمیریم اگر می‌خواهید وارث انبیا شوید باید هوس‌ها و تباهی‌ها در شما بمیرد تا به حیات طیبه و جاودانه برسید.
 

دهقان بیان کرد: ایشان از اینکه جمعی از مردم رفسنجان پرچمدار نهضت قرآنی هستند به ما بشارت دادند و با مستنداتی از قرآن فرمودند امام و قرآن عدل هستند و می‌رساند اگر کسی بمیرد و قرآن را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است لذا کسانی که می‌خواهند جامعه را نجات دهند وارثان خون شهدا نقش خود را با شناساندن و درک قرآن ایفا می‌کنند.

وی خواستار تأسیس دفتر فرهنگی آیت‌الله جوادی‌آملی در رفسنجان شد تا این مهم مستمر بماند و این حرکت فرهنگی در شناخت تفسیر آیت الله جوادی آملی ادامه داشته باشد./فارس

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا