استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد بستر مناسبی برای توجه به پژوهش دارد افزود: برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بالاترین سرانه دانشجو و قبولی در دانشگاه و عرصه های خوب برای تحقیق و پژوهش از جمله این بستر ها هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسم "زنگ پژوهش" که در هنرستان خیر ساز نمونه میرجلیلی برگزار شد با اشاره به آغاز هفته پژوهش آنرا به  تمامی فعالین این عرصه تبریک و از تمامی کسانی که در حوزه پژوهش نقش آفرین هستند تشکر کرد.
وی با بیان اینکه مدارس آغازگر پژوهش و فرهنگ سازی در این زمینه هستند افزود: اقدامات صورت گرفته در مدارس در زمینه پژوهش طی سالیان اخیر، ما را برای آینده امیدوار تر کرده است.
طالبی با اشاره به اهمیت پرداختن به پژوهش در مدارس گفت: مدارس می توانند در قالب برنامه های مختلف کمک بسیاری برای قرار گرفتن دانش آموزان در مسیر پژوهش انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه استان یزد بستر مناسبی برای توجه به پژوهش دارد افزود: برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوب و بالاترین سرانه دانشجو و قبولی در دانشگاه از جمله این بستر ها هستند.
استاندار ادامه داد: از دیگر ظرفیت های استان یزد وجود عرصه های خوب برای تحقیق و پژوهش در صنعت و همچنین زمینه های فرهنگی و اجتماعی است.
استاندار در انتها ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که در هفته پژوهش انجام می شود زمینه برای توجه جدی جامعه به پژوهش فراهم و امکان ارتباط بین پژوهشگران و سرمایه گذاران  برقرار شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا