حسن عباسی گفت: یک بخش اصلی مشکلات اقتصادی کشور در بانک است، هفت مرجع تقلید فریاد زدند که این سیستم بانکی کشور ربوی است، اگر کمر مردم شکسته و اقتصاد جهان شکست خورده بابت حرص و طمع و رباست.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسن عباسی ظهر امروز در سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان که به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در تالار خیام این دانشگاه برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: طلب علم به دوران دانشگاه محصور نمی شود، همیشه ما دانشجو هستیم و 16 آذر یک روز نمادین است.

وی در ادامه به تبیین علل شکست مدل های اقتصادی در جهان و ایران پرداخت و گفت: باید دید چه بخشی از مشکلات ایجاد شده به مسائل آکادمیک و چه بخشی از ضعف مدیریتی است.

عباسی گفت: آشوب های آبان ماه در پی گران شدن بنزین در بیش از 100 شهر آشوب در پی داشت و بیش از 100 نفر جان باختند و بی اعتمادی در جامعه بوجود آمد و عملا بی ثباتی اقتصادی تسری پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مکتب نئو کینزی اقتصاد جهان و مردم باید اسیر طمع و ربا باشند، موتور محرک اقتصادی لیبرالی طمع است، می گویند مردم وقتی بیشتر بخواهند بیشتر می دوند پس اقتصاد از رکود خارج می شود..

عباسی گفت: اجرای الگو اقتصاد نئو کینزی در کشور را شروع کردند، آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که مبانی نظریه اقتصادی دولت چیست پاسخ داد مبنا کتاب نظام های اقتصادی آقای رئیس جمهور است که مکتب ارائه شده در این کتاب مکتب نئو کینزی هاست.

وی با بیان اینکه در اقتصاد لیبرالی اگر رونق بوجود آید باید جامعه را با آگهی بازرگانی ذائقه سازی کنند تصریح کرد: ربا جنگ با خداست و مسیحیت ربا را حرام می داند در حالیکه علم اقتصاد جهان بر مبنای دفاع از ربا پایه ریزی شده است.

عباسی با بیان اینکه یک بخش اصلی مشکلات اقتصادی کشور در بانک است خاطر نشان کرد: هفت مرجع تقلید فریاد زدند که این سیستم بانکی کشور ربوی است، اگر کمر مردم شکسته و اقتصاد جهان شکست خورده بابت حرص و طمع و رباست، ممکن است با ربا وضعیت اقتصاد موقتا خوب شود اما در میان مدت و دراز مدت زندگی ها نابود می شود، برکت و ربا روبروی هم هستند.

23 تریلیون دلار بدهی آمریکا به دنیا

وی در ادامه بیان داشت: 70 تریلیون دلار بدهی کل اقتصاد جهان است که 23 تریلیون دلار بدهی آمریکاست، فرمول غلطی در علم اقتصاد بوجود آمده است، دلیل اینکه پول بی ارزش می شود چاپ اسکناس است، خلق پول است در حالیکه خلق پول خلق بدهی است، اقتصاد جهانی به جایی رسیده است که مثل یک حباب رشد کرده و دارد می ترکد.

عباسی تصریح کرد: ما در عصر مبارزه با سرمایه گرایی ها هستیم، در سرمایه گرایی هر پدیده ای کالاست و هر کالایی قیمت دارد حتی انسان و محبت کالاست، اینکه برخی پزشکان ما حاضرنشدند کارت خوان بزنند و مالیات دهند این همان سرمایه گذاری است که علم خود را می فروشند.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) قیمت نداشت مثل این فوتبالیست ها و سلبریتی ها نبود که قیمت دارند و در واقع برده هستند، زمانی که ملت در تحریم و محاصره اقتصادی است، پول های آنچنانی به کیروش بابت چیست؟ آنجا که می گوییم شهدای ما کارشان بیست است، موشک درست کردن سخت تر است یا فوتبال بازی کردن، آیا یک نفر بلد نیست تا مدیریت کند و فوتبال را بالا بیاورد.

نظریه اقتصاد لیبرالی و علم اقتصاد غرب شکست خورده است

عباسی بیان داشت: جمهوری اسلامی پرچم مقاومت الهی در مقابل تفکر آمریکایی را دارد، باید دست از کالایی دیدن پدیده ها بردارید، انسان، علم و حکمت کالا نیست بلکه حقیقت است و بها دارد.

وی خاطر نشان کرد: نظریه اقتصاد لیبرالی و علم اقتصاد غرب شکست خورده است، پایه این اقتصاد در ربا و حرص و طمع است و تاکنون 1400 کتاب در رد این قضیه نوشته شده است، نظام مالی اسلامی راه حل مشکل اقتصاد دنیاست، این نه ادعای ما بلکه ادعای سازمان ملل است.

عباسی گفت: الان جمهوری اسلامی برای عبور از این دوره حساس دارای یک مدل بومی است که برای اجرا نیاز به یک کار اساسی و جراحی است، باید دولتی جوان و با حوصله باشد تا این جراحی را انجام دهد.

وی افزود: رئیس جمهور در کشورمان مدلی پیاده کرده که شکست خورده است، این شکست اصلاح طلبان و روحانی نیست بلکه لیبرالیسم شکست خورده، مردم از تبعیض علم اقتصاد به ستوه آمدند و به خیابان ها آمدند و ما از این اعتراض مردم دفاع می کنیم چرا که قبلا هشدار داده ایم.

عباسی بیان داشت: برای آنکه آینده در اختیار ما باشد باید اسیر مدل های غرب نشویم، باید برای جهاد کبیر آماده شویم هر چیزی که از غرب آمده را جلویش بایستیم.

وی با اشاره به آماره بالای زنازایی در کشورهای غرب و اروپا اظهار داشت: آن چیزی که موجب شد تا مردم ما چهل سال پای تحریم و انقلاب اسلامی بمانند، ریشه اصلی آن در حلال زدگی آنهاست.

عباسی تصریح کرد: هزاران سال زیباترین ساختمان های هر شهر مساجد و مناره های آن بودند اما در سی سال گذشته در جمهوری اسلامی سایه بانک بر مساجد مستدام شده است.

باشد ما بی شناسنامه و بی هویت هستیم، شما پاسخ دهید کارنامه تان بعد از شش سال چه بود؟

وی بیان داشت: گفتند برجام مشکل آب خوردن را حل می کند، باید پاسخ دهند که خود آمریکا را چه کسی نجات می دهد؟ مردم حس میکردند اقتصاد کشورهای دیگر گل و بلبل است چون رابطه با آمریکا دارند در حالیکه بزرگترین کارخانه های آنان ورشکسته شدند، گفتند تا ما می خواهیم با جهان تعامل کنیم یه عده دلواپس اجازه نمی دهند و برید به جهنم، باشد ما بی شناسنامه و بی هویت هستیم شما پاسخ دهید کارنامه تان بعد از شش سال چه بود؟

عباسی گفت: می گویند ما مشکل داریم چون در سوریه هستیم و قاسم سلیمانی و ولایت فقیه داریم و سر همه چادر کردیم، وقتی می پرسیم چرا در خود آمریکا بزرگترین کارخانه ها پاشیدند و 23 تریلیون دلار بدهی دارد اینجا دیگر دوستان لیبرال جوابی ندارند.

وی بیان داشت: وقتی مردم اعتراض می کنند و یک عده آشوبگر سوار بر اعتراض می شوند و سواستفاده می کنند، پس ما به جای مردم این موضع را داشته باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی را پاسخگو کنیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که از دلیل زندان رفتن حسن عباسی پرسید اینطور گفت: من تنها یک سوال پرسیدم که چرا آمد نیوز علیه رئیس جمهور مطلبی را منتشر نمی کند، قبل از من مجلس هم از روحانی پرسیده بود، وزیر اطلاعات روحانی گفته است آمد نیوز یک کانال ضدانقلاب است اما ضدانقلاب فاحش نیست.

عباسی گفت: در جریان زندان شدن بنده، خانواده شهدا، ائمه جمعه ها، هنرمندان انقلابی و سیاست مدارانی که موضع خود را صریح اعلام کردند، شرمنده ام کردند و گفتند این سوال ما هم هست؛ در مبارزه با فساد نباید کوتاه آییم و چشممان را ببندیم، خودی و غیرخودی هم نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا رهبری از موضوع افزایش قیمت بنزین حمایت کردند اظهار داشت: اگر رهبری حمایت نمی کردحتما ضد و خورد های جناح های سیاسی ابتدا در رسانه ها و سپس در کف خیابان بالا می گرفت، رهبری در این قضیه ایثار کردند.

عباسی گفت: این موضوع اهمیت عنصر ولی فقیه و فصل الخطاب بودن ایشان را می رساند، تا کنون بارها همین عنصر جلوی فروپاشی سیاسی کشور را گرفته است و موضع رهبری در قضیه بنزین موجب شد تا راهپیمایی هایی در سراسر کشور در حمایت از آن صورت گیرد./خانه خشتی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا