اقتصاد هوشمند گامی فراتر از "اقتصاد دیجیتال" و "اقتصاد دانش بنیان" را مورد هدف قرار می دهد/ راه ریشه كن كردن بنیادین و اساسی فساد "گسترش اقتصاد هوشمند" است/ با تحقق بانكداری هوشمند به عنوان یكی از اجزای اقتصاد هوشمند، خدمات بانكی از ابعاد "تنوع" و "میزان"، افزایش یافته و با هوشمند سازی فرآیندها، هزینه های آن كاهش می یابد/ ارتباط دو سویه مدیریت و تكنولوژی در تحقق اقتصاد هوشمند، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت/ بانك قرض الحسنه مهر ایران باید به تامین مالی اسلامی بپردازد و با انتخاب پروژه های مشخص، مشاركت واقعی را در مورد آنها شكل دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین گرامیداشت دوازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: اقتصاد هوشمند گامی فراتر از اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان را مورد هدف قرار می دهد.

 گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این مراسم که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها و سهامداران این بانک برگزار شد طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در اقتصاد هوشمند هم از تحولات تکنولوژی استفاده می کنیم هم‌ همواره در مقام تغییر و تکامل این فناوری هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نقش کارکرد تحولات تکنولوژیک‌ در تحقق آرمان ها ، اهداف و آموزه های دینی در بانکداری اسلامی بی بدیل است، افزود: بانکداری اسلامی با تکنولوژی دست یافتگی است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش های بروز فساد، در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار است، تصریح کرد: فرآیند صدور مجوزها  باید بصورت کامل بصورت الکترونیکی انجام شود و وزارت اقتصاد در این خصوص گامهای خوبی برداشته است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: سامانه g4b در راستای اقتصاد هوشمند و برای این منظور راه اندازی شده است و تمامی دستگاه های متولی صدور مجوزها باید در این مسیر قرار گیرند.
وی راه ریشه کن کردن بنیادین و اساسی فساد را "گسترش اقتصاد هوشمند" عنوان کرد.

دژپسند از رسانه های گروهی به عنوان رکن چهارم دموکراسی خواست برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اجرای صدور الکترونیکی مجوزها به کمک وزارت اقتصاد بیایند.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق بانکداری هوشمند به عنوان یکی از اجزای اقتصاد هوشمند، خدمات بانکی از ابعاد "تنوع" و "میزان"، افزایش یافته و با هوشمند سازی فرآیندها، هزینه های آن کاهش می یابد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: با تحقق بانکداری هوشمند، فعالان اقتصادی و مشتریان از ارتقای کیفیت خدمات بانکی استقبال نموده، منابع به سمت بانک سرازیر و در نهایت درآمد ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در گامهای بعدی بانکداری هوشمند، با حذف پرسنل، كليه خدمات بانکی بصورت 24 ساعته در محیط اینترنت انجام می شود و براي استفاده از خدمات بانكي نياز به سفر و مراجعه به شعبه وجود نخواهد داشت.

دژپسند با بیان اینکه ارتباط دو سویه مدیریت و تکنولوژی در تحقق اقتصاد هوشمند،  توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: نقش مدیریت از نقش تکنولوژی مهمتر است و مدیریت قوی می تواند از تحولات فناوری استفاده نماید.

وزیر اقتصاد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اکنون جزو ده بانک برتر قرار دارد ولی با هوشمندسازی سیستم ها، این بانک می تواند نقش محوری در هوشمندسازی خدمات پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مسیر هوشمندسازی نباید نگران اشتغال باشیم تاکید کرد: در اقتصاد هوشمند انسان قدرت طراحی شغل های جدید را پیدا خواهد کرد و خدمات متنوع اشتغال زای پایدار ایجاد می گردد.

وزیر اقتصاد با اشاره به ارزیابی دوره ای بانکهای دولتی و خصوصی شده، از ارزیابی بانک قرض الحسنه مهر ایران  در پایان سالجاری نیز خبر داد.

دژپسند در پایان گفت: بانك قرض الحسنه مهر ایران بايد به تامين مالي اسلامي بپردازد و با انتخاب پروژه هاي مشخص، مشاركت واقعي را در مورد آنها شكل دهد و در اين زمينه هم از الگوهاي برتر در عمل استفاده كند.

گفتنی است در آیین گرامیداشت دوازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران از "سامانه یکپارچه عملیات دیجیتال در فرآیند اجرایی شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران (طرح میعاد)" و نيز سامانه غدیر (مدیریت ارزیابی عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران )" با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد و همچنين  "تحويل کلید یکصد واحد مسکونی به سیل زدگان اخیر در استانهای لرستان، گلستان و خوزستان"، و ، "تخصیص اعتبار به زنان سرپرست خانوار برای وام قرض الحسنه (طرح همیاران مهر)" از جمله پروژه هایی بودند كه  توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام و به بهره برداری رسیدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا