مژگان شیخی، نویسنده توانمند ادبیات کودک و نوجوان کشور روز پنج‌شنبه 28 آذر در جمع اعضای کودک کتابخانه عمومی امام علی(ع)‌ یزد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 250 اثر از وی به چاپ رسیده است، ابراز داشت: خوشحالم که برای بچه‌ها کتاب می‌نویسم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد و نویسنده برجسته کشوری حضور داشتند، مژگان شیخی، نویسنده توانمند ادبیات کودک و نوجوان به گپ و گفتی صمیمانه با اعضای کودک کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از حضور در شهر یزد، گفت: بسیار خوشحالم که در طول سال‌های متمادی نویسندگی، برای بچه‌ها نوشته‌ام و کتاب‌هایم مورداقبال مخاطبان کودک و نوجوان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از کتاب‌هایی که در این سال‌ها از من به چاپ رسیده، ترجمه نیز شده و یا تبدیل به فیلم و انیمیشن شده است.

شیخی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه چگونه نویسنده‌ خوبی بشویم، اظهار داشت: برای اینکه نویسنده خوبی بشوید، باید زیاد کتاب بخوانید. مطالعه کتاب‌های خوب و ارزشمند توان نویسندگی را در فرد تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای نویسنده شدن، فرد به تمرین نویسندگی نیاز دارد، افزود: نوشتن خاطرات شخصی، می‌تواند قدم اول در نویسندگی باشد و یکی از تمرین‌های خوب برای این هدف است.

این نویسنده برجسته کشور با اشاره به اینکه یک نویسنده نباید از نقد آثار خود بترسد، گفت: زمانی که به حدی از نوشتن رسیدید که از نظر خودتان نوشته‌‌ای قابل قبول ارائه داده‌اید، اثر خود را به یک کارشناس عرضه کنید تا به نقاط قوت و ضعف آن پی ببرید.

شیخی گام دیگر در طی مسیر نویسندگی را ارائه اثر به مجلات تخصصی کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: بچه‌های علاقه‌مند به نویسندگی می‌توانند برای اینکه آثارشان چاپ شود و گام در راه نویسندگی بگذارند، می‌توانند داستان‌هایشان را به مجلات ارائه دهند تا هم به خوبی بررسی و هم چاپ شود.

در ادامه این نشست صمیمانه، کودکان حاضر سئوالات مختلف خود را از این نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان پرسیدند.

زینب قنبریان، یکی از اعضای نابینای کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد نیز بخش‌های از کتاب «10 قصه از امام رضا(ع)» اثر مژگان شیخی را برای حاضران قرائت کرد.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این نشست، با قدردانی از حضور شیخی در پایتخت کتاب ایران، از پاسخ‌های صبورانه و مادرانه وی به سئوالات کودکان علاقه‌مند به مطالعه و نویسندگی تشکر کرد.

پایان‌بخش نشست «گپ و گفت صمیمانه با مژگان شیخی»، تقدیر از این نویسنده توانمند ادبیات کودک با اهدای لوح سپاس و هدیه فرهنگی به وی بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا