فرماندار مهریز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: شناسایی و جهت‌دهی خیران به سوی ساخت کتابخانه‌ کمک به بازسازی فضاهای موجود می‌تواند کتاب و کتابخوانی را در روستاها رونق بخشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌­های عمومی یزد، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز روز یکشنبه 8 دی‌ماه با حضور رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز؛ مهدی دهقان‌زاده، بخشدار مرکزی مهریز، محمدجواد برزگر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار؛ سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای میرک‌آباد و خورمیز در کتابخانه روضه الشهدای میرک‌آباد برگزار شد.

فرماندار مهریز در این جلسه با بیان این که هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود، گفت: کتاب ویژگی‌هایی دارد که رسانه‌های نوظهور نمی‌توانند جای آن را بگیرند.

وی با اشاره به این‌که گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تلاش مردم، دولت و خیران را می‌طلبد، بیان داشت: با توجه به پایین بودن اعتبارت دولتی در بخش‌های فرهنگی، با ورود خیران و جهت‌دهی آنان به سوی احداث، بازسازی و خرید کتاب می‌توان برخی مشکلات حوزه کتابخوانی را رفع کرد.

زارع‌زاده ظرفیت‌های خیری شهرستان مهریز را مناسب ارزیابی کرد و از دهیاران و شوراها خواست با شناسایی و جذب خیران به حوزه کتاب و کتابخوانی، تلاش کنند این بخش از مظلومیت خارج شود.

وی در پایان گفت: همکاری متولیان در خصوص واگذاری حق انتفاع بناهای بلااستفاده به کتابخانه‌های روستایی، در واقع کمک به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگی شهرستان است.

دهقان‌زاده، بخشدار مرکزی مهریز نیز در این نشست بیان داشت: مشکل واگذاری حق انتفاع کتابخانه‌های روستایی روضه‌الشهدای میرک‌آباد و شهدای خورمیز با پیگیری دهیار و اعضای شورا رفع خواهد شد.

وی در خصوص طرح «روستای دوستدار کتاب» نیز بیان کرد: پنج کتابخانه روستایی شهرستان طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند و امید است که در سال جاری رتبه خوبی را در این جشنواره کسب کنند.

قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز در در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت کتابخانه‌های شهرستان در سال جاری و هفته کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «همگام با کتابخانه، همراه با مدرسه» که در جلسه پیشین انجمن به تصویب رسیده بود، گفت: در قالب این طرح یک‌هزار و 732 نفر از دانش‌آموزان مهریزی به عضویت کتابخانه‌های این شهرستان درآمدند و در طول هفته کتاب سال جاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی همچون نشست‌های قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌خوانی، کتاب‌خوان، معرفی و جمع‌خوانی کتاب و آشنایی با خدمات و فعالیت های کتابخانه ویژه این اعضا برگزار شد.

جمعی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز در این جلسه به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

پیگیری برای جابجایی ساختمان کتابخانه عمومی شهدای خورمیز و تمدید حق انتفاع آن در کم‌ترین زمان ممکن، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «انسان‌های بدون مرز» نوشته حسین زارع بیدکی با همکاری اداره کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم دی‌ماه و برگزاری مراسم پرسش و پاسخ کتاب «پایان انتظار؛ یادنامه دانشجوی شهید سیدمهدی محسن‌زاده» در ایام فاطمیه، از مهم‌ترین مصوبات و پیشنهادهای اعضای انجمن کتابخانه‌های مهریز در این جلسه بود.

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام محمد علی متوسل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز به معرفی کتاب «اسلام و محیط زیست» تألیف آیت‌الله جوادی آملی پرداخت.

بر اساس مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز، در هریک از جلسات یک یا چند عنوان کتاب توسط اعضا و میهمانان جلسه، به حاضران معرفی می‌شود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/01_1.JPG

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/02_38.jpg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/03_1.JPG

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا