رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری ۱۶۲ رویداد ورزشی در قالب پنج هزار و ۱۸۸ مسابقه در برگزاری المپیاد ورزشی محلات در یزد گفت: در این دوره از مسابقات یکهزار و ۳۴۳ مدال به برگزیدگان رشته‌ها اهدا می‌شود.

عباس ملازینلی در روز دوشنبه با بیان اینکه هفتمین المپیاد ورزشی محلات یزد از ۲۹ آذرماه تا هشتم دیماه به مدت ۴۰ روز در سطح شهر یزد برگزار شد افزود: ۱۰ هزار نفر در ۲ بخش خواهران و برادران در این المیپاد شرکت و در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در المپیاد یاد شده نسبت به دوره قبل ۲۵ درصد رشد داشته است اظهار داشت: استقبال بسیاری خوبی از این مسابقات در شهر یزد صورت گرفت.

ملازینلی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات مردان در ۳۹ رشته و بانوان در ۳۲ رشته چون والیبال، هندبال، فوتسال، بسکتبال، شطرنج، بدمینتون، دارت، جودو، طناب کشی و کشتی با یکدیگر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۴۲ مکان شامل پارک‌ها، معابر، استخرهای ورزشی و محله‌های مختلف یزد برپا شد گفت: ۱۸۰ نفر در قالب ۱۶ کمیته در برپایی المپیاد همکاری داشتند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ۳۶۷ داور از درجه سه تا بین الملل این مسابقات را داوری کردند و برگزیدگان هر رشته هم به صورت تیمی و انفرادی مشخص شد.

وی همچنین از برگزاری پارالمپیاد ورزشی محلات ویژه معلولان و جانبازان استان برای نخستین بار در بهمن ماه خبر داد و افزود: در این زمینه نگاه ویژه به صورت مجهزا به این گروه ورزشی داریم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هدف از برگزاری این المپیاد را نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین آحاد مردم  گفت: نگاه ما در این المپیاد اصلا نگاه حرفه ای ورزشی نیست بلکه نگاه این است که خانواده ها در کنار یکدیگر ورزش را به صورت تفریحی انجام دهند.

وی اظهار داشت: تجلیل از برگزیدگان  این المپیاد به خاطر گستردگی مسابقات به مدت ۲ تا سه روز هفته آینده برگزار می‌شود  و قرار است در این برنامه کلیپ‌های مسابقات ورزشی هر رشته به مدت یک تا ۲ دقیقه پخش شود.

در ۶ دوره المپیاد ورزشی محلات یزد ۶ هزار نفر شرکت کرده بودند.

  • نویسنده : ایرنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا