قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی گفت: آماده ارائه تسهیلات ویژه برای تولید چادر مشکی در کشور به ویژه در دارالعباده یزد هستیم.

حسین مدرس خیابانی، صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از حمایت‌های بی‌دریغ امام جمعه یزد از صنعت استان یزد اظهار داشت: در برنامه‌های نوشته شده برای تحریم علیه ایران، دو نقطه مورد هدف قرار گرفته که یکی بخش تولید و دیگری معیشت بود.

وی افزود: در بخش تولید بیکاری جوانان و در نهایت معترض شدن آنها توسط دشمنان دنبال می‌شود و در بحث معیشت نیز، فقر خانواده‌ها و در نهایت اعتراضات خیابانی آنها دنبال می‌شود که خوشبختانه در هر دو مورد نقشه دشمنان نقش بر آب شده است.

مدرس خیابانی عنوان کرد: اکنون در سطح تولید، میانگین افزایش تولید کالا در کشور ما بین هفت تا ۱۳ درصد است و به رغم تهدیدها، حجم صادرات در سال جاری به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: در بخش معیشت نیز با وجود تحریم‌ها در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و دو برابر نیاز کشور ذخیره کالاهای اساسی داریم.

وی تصریح کرد: کشور ما اکنون در جنگ اقتصادی است اما هیچ نقطه از کشور شباهتی به کشوری که در جنگ اقتصادی است، ندارد.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه واردات هزار و ۶۰۰ کالا به کشور ممنوع شد که یکی از آنها پوشاک است، افزود: ما نیز متقاضی و مشوق سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش پوشاک هستیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف چادر مشکی در کشور ۸۰ میلیون مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۰ میلیون مترمربع چادر تولید می‌شود که حاضریم برای سرمایه گذاران تسهیلات ویژه قائل شویم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: ما حاضریم برای سرمایه گذاری تولید چادر مشکی در دارالعباده یزد تسهیلات ویژه از جمله وام تبصره ۱۸ پرداخت کنیم و تسهیلات دیگری از جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا