استاندار یزد با بیان اینکه پایان دوره یکساله پایتختی کتاب یزد نباید به معنی پایان کار در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلقی شود افزود: استان باید از تجربه پایتختی کتاب ایران برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال های آینده استفاده کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد که با حضور اعضای این انجمن و در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در دو ماه پایانی سالی که یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران نامگذاری شده است، افزود : در اين دو ماه باقی مانده باید با جدیت بیشتری برنامه های پایتخت کتاب مورد پیگیری قرار گرفته و خود ارزیابی ای نیز نسبت که کارهای انجام شده طی یک سال اخیر  صورت گیرد.
وی با بیان اینکه پایان میزبانی استان یزد به عنوان پایتخت کتاب نباید به معنی پایان کار در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلقی شود، افزود: استان باید از تجربه پایتختی کتاب ایران برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال های آینده استفاده کند و فرض بر این گذاشته شود که یزد همیشه پایتخت کتاب ایران است.
طالبی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و همراه بودن آن با ورود گردشگران به استان، عنوان کرد : نوروز، فرصتی مناسب برای نمایش دادن اقدامات و دستاوردهای استان در زمینه پایتختی کتاب ایران است و مسئولان باید از این ایام نهایت استفاده را داشته باشند.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کتابخانه مرکزی یزد در شرف افتتاح است افزود : افتتاح کتابخانه مرکزی نباید افتتاحی معمولی باشد بلکه این کتابخانه باید به عنوان یک رویداد ویژه استانی و فرهنگی افتتاح شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا