دومین نشست فاطمه‌شناسی به منظور معرفی شخصیت و سیره زندگی آن حضرت، به همت مسئول و کتابداران کتابخانه مرکزی شهرستان میبد برگزار شد.

با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای(س)، نشست فاطمه‌شناسی در راستای آشنایی هرچه بیشتر اعضای کتابخانه با سیره آن حضرت در کتابخانه مرکزی میبد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی قدرتی، از کارشناسان مذهبی و سخنران این نشست با تأکید بر لزوم پیاده‌سازی شیوه و منش فاطمی در زندگی، گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) که توجه به آن، دنیا و آخرت انسان مسلمان را تضمین می‌کند، صبر است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین اثر صبر بر مشکلات و گرفتاری‌ها، آمرزش گناهان و عزت در دنیا است.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: رشد و تکامل انسان میسر نیست مگر این‌که به دنبال گناه نرود و این درس زندگی حضرت زهرا(س) است.

این کارشناس مذهبی با تبیین ویژگی‌های والای شخصیتی و رفتاری حضرت زهرا(س) گفت: سبک زندگی، دفاع از مکتب اهل بیت، بصیرت و ولایت‌پذیری حضرت فاطمه زهرا(س) مثال زدنی است. امروزه فاطمه­شناسی یکی از نیازهای کشور است و سیره ایشان، درس عملی بصیرت و امام‌شناسی برای آحاد جامعه است.

وی یادآور شد: فاطمه‌شناسی یعنی، هرکس به اندازه ظرفیت خود از گناه دوری کند و ما باید سعی کنیم با پیاده کردن ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س)، زندگی خود را به سیره آن حضرت نزدیک کنیم.

در پایان این نشست، کتاب‌های­ «کشتی پهلو گرفته»  نوشته سیدمهدی شجاعی و « فاطمه(س) الگوی زندگی» اثر حبیب‌الله احمدی توسط کتابداران کتابخانه برای حاضران معرفی شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا