رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به صادرات ۳۸۰ میلیون دلار کالا از این استان به کشورهای مختلف در سالجاری گفت: این استان هشتمین استان برتر صادراتی کشور است .

محمدرضا علمداریزدی در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه  ۴۲۰ قلم کالا از استان به 90 کشور دنیا تاکنون صادر شده اظهار داشت: همچنین افزون بر ۴۶ هزار واحد صنفی در  استان وجود داره که بعضا در حوزه صادرات نیز فعال هستند.

علمدار یزدی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از کالاهای استان از سایر گمرکات کشور صادر می شود به همین دلیل استاندار یزد دستور دادند تا در این زمینه بررسی و مکاتباتی صورت گیرد که واحدهای تولیدی که از دیگر گمرکات صادر می کنند مشخص شود که از استان یزد است که در این زمینه اقداماتی درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: آمار صادرات ارائه شده فوق، فقط مربوط به گمرک استان است که اگر آمار سایر صادارت واحدهای تولیدی از گمرکات دیگر کشور به این آمار اضافه شود، یزد جزء سه استان برتر صادراتی کشور قرار می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه افزود: از دیماه سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۷۹۴ مورد ثبت سفارش برای ۴۰۰ مورد قلم کالا که عمدتا مواد اولیه واحدهای تولیدی استان می باشد انجام شده است که  استان از لحاظ ثبت سفارش هم در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی از برگزاری نمایشگاه کشورهای عضو اکو در نیمه دوم خردادماه سال ۹۹ خبر داد و گفت: سفیران این کشورها اسفندماه سالجاری برای برنامه ریزی نمایشگاه و همکاری اقتصادی به استان یزد سفر می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: کشورهای عضو اکو متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو هستند.

علمداریزی تصریح کرد: در نشست یاد شده در زمینه مسائل و مشکلات صادرکنندگان کاشی و سرامیک چون برگشت ارز و تعرفه واردات مواد اولیه بحث و بررسی شد و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا