استاندار یزد در سفری یک روزه و به مناسبت دهه فجر، 41 پروژه را با اعتباری نزدیک به 420 میلیارد ریال در شهرستان بهاباد افتتاح و کلنگ زنی پروژه پست برق 132 به 20 کیلو ولت فوق توزیع بهاباد به ارزش210 میلیارد ریال را انجام داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در ابتدای سفر یک روزه خود به بهاباد به همراه جمعی از مسئولان و مدیران استان با اهدا گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای روستای سنجدک بهاباد ادای احترام کردند.


افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات شهرستان بهاباد


طالبی با حضور در دفتر مخابراتی سنجدک به طور همزمان پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان بهاباد با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال افتتاح کرد.
همچنین افتتاح فیبر نوری روستایی تکمیل و پوشش همراه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد ریال از دیگر برنامه های این مراسم بود.
استاندار در این مراسم با بیان اینکه یزد یکی از بهترین استان ها در زمینه زیرساخت های حوزه ارتباطات است، افزود: این جایگاه مرهون تلاش های مدیران این حوزه است.


کلنگ زنی پست برق بهاباد


مقصد بعدی سفر استاندار بهاباد بود و کلنگ ساخت پست برق ۱۳۲به۲۰ کیلوولت به زمین زده شد. این پست با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.
طالبی در این مراسم با اشاره به برنامه های ویژه شرکت برق منطقه ای برای مناطق محروم استان گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی استان بوده و از ابتدای شروع به کار به عنوان استاندار یزد خواستار فراهم سازی زیرساخت ها در حوزه برق در مناطق محروم توسط شرکت برق منطقه ای شدم.


افتتاح پروژه روشنایی بلوار احمد آباد - درب هنز


افتتاح پروژه روشنایی بلوار احمد آباد - درب هنز به طول 2000 متر و با اعتبار ۶ میلیارد ریال از جمله دیگر افتتاح های صورت گرفته توسط استاندار یزد بود.


بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در بهاباد


طالبی 6 پروژه آبیاری کم فشار با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال به صورت همزمان در بهاباد افتتاح کرد.
استاندار در این برنامه با بیان اینکه راه اندازی سامانه های نوین آبیاری همواره یکی از اولویت های مهم استان بوده ، عنوان کرد: استان حداکثر تلاش خود را برای بهره وری بیشتر منابع آبی به کار گرفته و خرسندیم که مردم شهرستان بهاباد علاوه بر تلاش برای توسعه کشاورزی، توجه ویژه برای مدیریت مصرف آب دارند.


استقبال پر شور مردم احمد آباد از استاندار یزد


استاندار با استقبال مردم احمد آباد وارد این روستا شد.
طالبی در جمع مردم روستای احمد آباد و با اشاره به نگاه ویژه استان به شهرستان بهاباد گفت: بهاباد شهرستان منتخب استان در طرح 31 شهرستان محروم از 31 استان است که بر این اساس برنامه های ویژه ای در این شهرستان ها اجرا خواهد شد.
طالبی با اشاره به انتخاب مدیرکل روستایی استانداری به عنوان نماینده ویژه استاندار برای ساماندهی این برنامه، عنوان کرد: جلساتی در شهرستان و استان برای رسیدن به چارچوبی برای انجام اقدامات لازم دستگاه ها برای توسعه بهاباد برگزار شده و این چارچوب در حال نهایی شدن برای تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.
استاندار پس از پایان سخنرانی، پروژه گازرسانی به 6 روستای بهاباد با اعتبار 80 میلیارد ریال را افتتاح و همزمان گازرسانی به باقیمانده روستا‌های بخش مرکزی به طول ۷۶ کیلومتر با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.


لزوم استفاده از ظرفیت های شوراها و کارگروه های حوزه بنیاد شهید برای ارتقای این بنیاد


افتتاح موزه تاریخ بهاباد و همچنین ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعتبار ۴ میلیارد ریال از جمله دیگر افتتاح های این سفر بودند.
استاندار در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارتقای جایگاه و تاثیرگذاری بیشتر بنیاد شهید، تاکید کرد: باید از مکانیزم های موجود همچون شورای هماهنگی امور ایثارگران، شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگر شوراها و کارگروه ها برای پیشبرد اهداف بنیاد شهید استفاده کرد.
آخرین افتتاح استاندار، افتتاح جایگاه CNG شهرستان بهاباد بود که با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا