مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در ششمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، رفسنجان به‌عنوان شهر خلاق ایران در ترویج کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمدرضا علیزاده اظهار داشت: بحث پایتختی کتاب ایران پنجمین دوره را پشت سر گذاشت و امروز جشن انتخاب پایتخت ششم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان داشت: پروسه انتخاب پایتختی کتاب بسیار سخت و نفس‌گیر است، در عرصه فعالیت و کار فرهنگی حول محور کتاب، کارکردن سخت است و رقابت سنگینی بین شهرهای مختلف کشور ایجاد می‌شود و شهرها داوطلبانه در این پروسه شرکت می‌کنند.

وی عنوان داشت: 168 شهر در این دوره شرکت کرده بودند که مدارک و مستندات را برای دبیرخانه پایتختی کتاب ایران ارسال کردند که نهایتا پنج شهر انتخاب شدند.

علیزاده با اشاره به اینکه که مایه افتخار استان کرمان است که رفسنجان  و بم توانستند به این مرحله راه پیدا کنند، ادامه داد: هرچند نقدهایی هم ممکن است باشد؛ رقابت بین مرکز استان و شهرستان تفاوت زیادی دارد اما رفسنجان و بم توانستند به خوبی رقابت کنند که اگر رقابت بین شهرستان‌ها بود شانس رفسنجان بیشتر بود و آنچه مهم است این است که رفسنجان و بم به‌عنوان شهرهای خلاق حوزه کتابخوانی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسب این نتیجه، چند عامل اثرگذار بود؛ یکی برنامه‌ریزی منسجم در شهر رفسنجان و برنامه‌هایی که مدون شد و هدفمندبودن برنامه سبب موفقیت و رسیدن به این مرحله شد.

علیزاده گفت: نکته قابل اهمیت همدلی، همراهی و همگامی ارکان شهر رفسنجان است؛ شورای شهر، شهردار، ادارات فرهنگی و مجموعه فرمانداری همه با یک دغدغه به این موضوع ورود کردند و همکاری و همگامی خیلی خوبی داشتند.

وی ابراز داشت: به نوبه خودم به مردم شهرهای رفسنجان و بم و البته مردم استان کرمان این موفقیت را تبریک می‌گویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان متذکر شد: این راهی که برای رسیدن به این مرحله در رفسنجان طی شده می‌تواند در دوره بعدی برای رسیدن به پایتختی کتاب اثرگذار باشد، ضمن اینکه کسب عنوان شهر خلاق در حوزه ترویج کتابخوانی ناشی از نگاه فرهنگی و علاقه خوب مردم شهرها به کتابخوانی و سطح فرهنگ مردم است./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا