استاندار یزد با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص نرخ اشتغال استان عنوان کرد: آنالیز اشتغال استان نشان دهنده رشد تمایل بانوان برای حضور در بازار کار به نسبت سال های گذشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای این ستاد و اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت یزد در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه فراهم سازی زمینه ها برای اشتغال بانوان در دستور کار استان است، تاکید کرد: به دنبال پاسخ دادن به تقاضای بالای بانوان استان برای حضور در بازار هستیم.
استاندار با بیان اینکه آنالیز بیکاری استان نشان می دهد میانگین آمار بیکاری آقایان معادل با متوسط کشوری است، افزود: این بررسی نشان دهنده آمار بالای بیکاری بانوان است و این موضوع به دلیل رشد درخواست بانوان برای حضور در بازار کار طی سال های اخیر است.
وی با بیان اینکه صنایعی همچون پوشاک و نساجی ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال بانوان دارند، تاکید کرد: برای تسهیل و فراهم سازی زمینه های کارآفرینی و اشتغال بانوان، کمیته ای در استان تشکیل می‌شود تا به برنامه ای برای توسعه اشتغال بانوان برسیم.
استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نوع و میزان اشتغال پروژه های اقتصادی استان باید مورد ارزیابی قرار گیرد عنوان کرد: در همین راستا کمیته پایش و بررسی میزان اشتغال طرح های اقتصادی تشکیل و آمار دقیق نوع و میزان اشتغال استخراج می گردد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا