به مناسبت ایام الله دهه فجر فرهنگسرای مس در خیابان نخعی شهر رفسنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمدرضا رجب پور در این آیین بیان کرد: خانواده مرحوم نعمت الله زاده خانه خود را در اختیار مجتمع مس قرار داده تا به صورت فرهنگسرا از آن استفاده شود، کلاس ها و کارگاه های موسیقی، نقاشی، تئاتر، داستان و شعر، سنتور و دیگر برنامه های فرهنگی توسط این فرهنگسرا برگزار می شود و به خانواده های کارکنان و بازنشستگان مجتمع مس این خدمات ارائه می شود ضمن اینکه نمونه این فرهنگسرا هم در شهر سرچشمه وجود دارد و خدمات فرهنگی هنری ارائه می دهد.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: در مجموع حدود 100 میلیون تومان برای احیای این خاه جهت فرهنگسرا از سوی مس هزینه شده است از جمله اینکه 60 میلیون تومان هزینه تعمیر و کارهای ساختمانی شامل گچکاری و رنگ، 12 میلیون تومان هم هزینه برق و تجهیزات این فرهنگسرا هم توسط مجتمع مس تهیه شده است.

 وی افزود: امروز بهترین روز کاری من است چون توسط خیر مرحوم نعمت الله زاده ماهانی، پیشکسوت روزنامه نگار، محلی را برای انجام برنامه های فرهنگی برای قشر زحمت کش مجتمع مس در نظر گرفته شده است که امیدواریم روح این مرحوم قرین رحمت شود و از خانواده وی و مهدی محبی کرمانی مشاور اصلی این طرح هم کمال قدردانی را داریم.

 رجب پورخاطرنشان کرد: کار خیلی خوبی است و محلی که سال ها محل زندگی یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان کرمان بوده تبدیل به فرهنگسرا شده است.

 فرماندار رفسنجان هم در این آیین گفت: همچنان که به زنده بودن شهدا عقیده داریم، اگر فرد مومنی هم نیت و اراده ای برای انجام کار خیر را داشته باشد وقتی برای ثمر نشست آن کار حضور نداشته باشد روح این انسان مومن هم زنده است و ناظر بر اعمال صالح اش است.

 

مجید فصیحی هرندی بیان کرد: مرحوم نعمت الله زاده به لحاظ مادی و معنوی فرزندان خوب، نیکوکار و تلاشگر را به جامعه تحویل داده و بخشی از زندگی خود را ( خانه خود را) برای مردم شهرش جهت انجام برنامه های فرهنگی هنری واگذار کرد این گونه افراد قابل ستایش هستند.

وی تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران آقای سعد محمدی، آقای رجب پور و دیگر مدیرن مس که با اهل فرهنگ همراهی دارند قدردانی می کنیم.

 

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه مردم رفسنجان همواره مهربان هستند و آغوش خود را برای دیگران باز می گذارند افزود: همین مردم رفسنجان پذیرای  70 هزار تبعه بیگانه هستن؛ هیچ جای دنیا اینگونه سخاوتی نیست و این نشان از روح بلند مردم این خطه دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما محتاج شنیدن سرنوشت افراد بزرگ است؛ ایشان ( نعمت الله زاده ) و امثال این ها در بحث های فرهنگی، عمرانی و ... همواره دولت ها را قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاری کردند و نزدیک 860 شهید به جمع خیران رفسنجان اضافه شدند و جان خود را وقف این میهن کردند از کسانی که به هرشکلی تلاش می کنند تا آیندگان بهتر زندگی کنند و بهره مند شوند تشکر می کنیم.

 

 

فصیحی هرندی بیان کرد: امیدواریم محصولات این خانه وفرهنگسرای مس باعث پیشرفت فرزندان این شهر شود و از همه افرادی که به عنوان بازو کمک کننده هستند قدر دانی می کنم.

 

 

سید ضیاء نعمت الله زاده ماهانی فرزند مرحوم نعمت الله زاده هم در این آیین گفت:  این خانه را به عنوان امر خیر در نظر گرفتیم پدر من نیت پاکی داشت و از خداوند هر چیزی را طلب می کرد، همیشه آرزو داشت این خانه به سمت خیر به کار گرفته شود.

وی افزود:  مرحوم پدرمان از سال 1335 به چاپ روزنامه (روزنامه نگار) نور کرمان مشغول به فعالیت بود این روزنامه در حال حاضر به عنوان روزنامه استقامت فعالیت می کند.

 نعمت الله زاده ادامه داد: موافقت همه بچه ها هم این بود و خانه را به امر خیر و ایجاد فرهنگسرای مس واگذار کردیم با همت آقایان میرافضلی و رجب پور این خانه احیا، بازسازی و تعمیر شد تا قدمی در جهت بهبود فرهنگ شهر برداشته شود و روح والدین ما هم در این امر خیر سهیم باشد./شبستان

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا