مدیرعامل شرکت اب منطقه ای یزد با بیان این که شرکت آب منطقه ای به طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تامین می کند، گفت: سریع ترین منبعی که می تواند در تامین آب صنایع یزد موثر باشد، استفاده از آب حاصل از تصفیه پساب فاضلاب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در شصت و پنجمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد که با حضور اعضای کانون و به میزبانی شرکت آب منطقه ای یزد برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در خصوص انتقال آب از دریای عمان، تامین آب بخش صنعت است.

وی با بیان این که در حال حاضر بیشترین سهم اشتغال و ارزش افزوده استان در بخش صنعت است، گفت: این درحالی است که بخش کشاورزی با بیشترین درصد مصرف آب، کمترین اشتغال و ارزش افزوده را دارد که با توجه به کمبود منابع آب در استان و از طرف دیگر اهمیت تولید در بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم به منظور ارتقا بهره وری در این بخش اتخاذ شود که البته با همکاری بخش کشاورزی استان این سازوکارها در سند سازگاری با کم آبی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به این که شرکت آب منطقه ای یزد به طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تامین کرده است، افزود: درحال حاضر آب مورد نیاز صنعت از آب های زیرزمینی تامین می شود و در زمینه تخصیص آب صنایع بزرگ با مشکل مواجه هستیم.

وی تامین آب مورد نیاز صنعت از پساب تصفیه شده را یک پتانسیل خوب عنوان و بیان کرد: سریع ترین منبعی که می تواند در تامین آب صنایع یزد موثر باشد، بخش تصفیه پساب است که عملیاتی کردن آن حداقل به سه سال زمان نیاز دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا