استاندار یزد با اشاره به در پیش رو بودن عید نوروز و وجود چالش هایی همچون کرونا ویروس عنوان کرد: در همین راستا باید برنامه‌ها منطبق بر شرایط پیش رو و در چارچوب سیاستگذاری های بهداشتی تدوین شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» در جلسه ستاد خدمات سفر یزد که با حضور اعضای ستاد در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه با ذهنیت شرایط عادی برگزار شده است، افزود: بر اساس همین ذهنیت و مسئولیتی که داریم باید حداکثر آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشته باشیم.
استاندار با اشاره به لزوم توجه جدی به موضوع کورونا ویروس عنوان کرد: در همین راستا باید سیاست گذاری های کشوری در این زمینه را رعایت کنیم که قطعا برنامه هایی در این خصوص در سطح کشور در نظر گرفته خواهد شد و علاوه بر آن تصمیم گیری هایی را در سطح استان خواهیم داشت.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه در شرایط کنونی نمی توان از سیاست های محدود کننده سخن به میان آورد، افزود: باید وظایف خود را برای استقبال از مسافران نوروزی انجام دهیم و در جلسه بعدی ستاد که 10 روز دیگر برگزار می شود، بر اساس مشاهده شرایط استان و دیگر نقاط کشور در خصوص ابتلا به ویروس کرونا، تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.
وی افزود: به همین منظور باید با اتخاذ سیاست خنثی نسبت به تشویق یا منع سفر گردشگران به یزد، از ایجاد نگرانی های بی مورد خودداری کرده و تمام شرایط مورد نیاز برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کنیم.
استاندار با بیان اینکه تقویت نگاه محدودکننده در استان اشتباه است افزود: یکی از مهمترین تاثیرات سوء این نگاه، بیکاری تعداد زیادی از افراد شاغل در صنعت گردشگری است چرا که درآمد اصلی بسیاری از واحدهای اقامتی و پذیرایی در ایام نوروز است.
طالبی با اشاره به اینکه خط قرمز ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی رعایت ایمنی و بهداشتی در مراکز گردشگری است، افزود: بخش خصوصی علاوه بر دستورالعمل های استانی و کشوری برای اطمینان خاطر به مردم باید در رعایت نکات ایمنی و بهداشتی پیش قدم شوند.
وی با بیان اینکه استان یزد جزو استان‌هایی با شاخص بالای سلامت است، ادامه داد: بخش گردشگری استان نیز می تواند این اطمینان را به کشور بدهد که حداکثر رعایت بهداشتی و درمانی را در دستور کار خود دارد.
استاندار با تاکید بر لزوم توجه به شاخص‌های امنیتی در تعطیلات نوروز عنوان کرد: باید آموزش های لازم برای رعایت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت یا دیگر چالش های امنیتی به مردم و همچنین دستگاه‌های استان داده شود.
طالبی با بیان اینکه در خصوص چالش های اجتماعی استان باید دقت و مراقبت صورت گیرد، ادامه داد: در این راستا مسائلی مانند جمع آوری متکدیان توسط کارگروه اجتماعی استانداری دنبال شود تا شاهد نمای مناسبی از شرایط اجتماعی در استان باشیم.

گفتنی است در پایان جلسه از «علیرضا دهقان»  به علت چاپ تصاویری از یزد بر روی بسته بندی محصولات غذایی  مجموعه خود، تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا