شهردار شهرستان مهریز گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه موردنیاز شهرداری مهریز برای سال آینده برآورد شده است.

امیر حمزه زارع زاده نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای سال آینده بیش از 2۰۰ میلیارد ریال بودجه برای شهرداری مهریز موردنیاز است که از این میزان میزان ۶۰ درصد در بخش  عمرانی و بقیه صرف امور جاری می شود.

وی افزود: در آستانه عید نوروز، منطقه گردشگری غربالبیز به شرکت تعاونی دهیاران به مدت ۱۵ سال واگذار شد و در این مدت تمام مسائل مالی، رسیدگی به این منطقه، تأمین امکانات، اجرای فضای سبز، ورودی و ارائه خدمات به مسافران برعهده این شرکت خصوصی است.

 شهردار شهرستان مهریز به طرح‌های بازآفرینی شهری در مهریز اشاره کرد و ادامه داد: مجموع بودجه اختصاصی به استان یزد در این طرح کشوری ۱۳ میلیارد تومان بوده که از این میزان، ۹ میلیارد تومان آن توسط شهرستان مهریز جذب شده است.

 زارع زاده تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری در مجموعه‌های باغ بهار ، مهرپادین، مزویرآباد و حوالی باغ جهانی پهلوانپور شهرستان مهریز به منظور ساماندهی، بهسازی و بازسازی مناطق قدیمی و فرهنگی با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی می شود.

وی  به طرح ساختمان جدید در حال ساخت شهرداری که دیرزمانی به طول انجامیده است نیز اشاره و عنوان کرد: کمبود بودجه و تحریم‌ها موجب شد تا روند پیشرفت این طرح با کندی پیش رود اما این طرح در حال حاضر پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و امیدوار هستیم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.  ضمن این که به منظور حفظ درختان تناور محوطه جلوی ساختمان اختصاص آن به پارکینگ اختصاص داده می شود.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/photo_2020-03-01_06-35-00.jpg

وی ببا اشاره به  اهمیت  نصب تمثال ۳۱۳ شهیدان  شهرستان  مهریز گفت: در میدان‌های سطح شهر و روستاها این شهرستان با  اعتبار بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان ساخت و نصب تمثال شهدا انجام شده است.

 

زارع زاده ادامه داد: در حال حاضر با همکاری شورای اسلامی شهر مهریز، نصب و تأمین روشنایی و چراغانی این تمثال‌ها تا پایان سال در دستور کار است و برای ادای احترام به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی، نیز بلوار حدفاصل مفتح تا توحید نیز به نام این سردار سرافراز نام‌گذاری شد.

 

شهر دار مهریز گفت: ایجاد سرویس بهداشتی ویژه معلولین در پارک کوثر، ساماندهی نمازخانه منطقه تفریحی کوه ریگ، لکه‌گیری خیابان‌ها، حفر ۵ حلقه چاه جذبی، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های آب در سطح شهر، انعقاد قرارداد نصب برج نور برای میدان شهید صدوقی و دانشجو و روشنایی بلوار مهدیه که از مطالبات مردم بود تا پایان سال جاری اجرای شده است .

زارع زاده افزود: در آستانه نوروز هرس درختان، گل‌کاری  و ساماندهی در میدان دفاع مقدس با اعتبار 170 میلیون تومان ،شورا به مبلغ 200 میلیون تومان و میدان پزشک با اعتباری به میزان 42 میلیون تومان انجام   و ساماندهی ورودی شهرستان مهریز به مبلغ 400 میلیون تومان شروع می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا