رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز99، با هدف کنترل بازار از اول اسفند سال جاری آغاز شده و تا نیمه فروردین سال 1399 در استان یزد ادامه خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ، محمد رضا علمدار یزدی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات از اول اسفند ماه سال جاری گفت: این طرح به منظور پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و کالایی تا نیمه فروردین سال آینده در همه شهرستان های یزد اجرا می شود.

علمدار یزدی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی از اهداف اجرای این طرح در این ایام است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کالایی بر عملکرد عرضه کالاهای اساسی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی جات، سردخانه ها و انبارها، میادین میوه و تره بار ... و در بخش خدماتی نیز بر فعالیت شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری نظارت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: با اجرای این طرح بر تأمین و توزیع و قیمت مرکبات به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالا و پشتوانه ذخیره سازی کالا، برپایی فروش های فوق العاده و حراج در واحدهای صنفی سطح شهرستان ها، رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی ها، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های عرضه پوشاک، آجیل و خشکبار و شیرینی جات، حُسن اجرای قیمت های مصوب پایانه های مسافربری و حمل و نقل درون شهری، تولید و چاپ جعبه های مقوایی شیرینی مطابق با استانداردها،... نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

محمد رضا علمدار یزدی در ادامه از آمادگی این سازمان جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن 124 خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 99 در سطح استان یزد، بازرسان اتاق اصناف، اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها و انجمن های صنفی، صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور ناجا، اداره کل تعاون روستایی، پشتیبانی امور دام و ... با این سازمان همکاری دارند و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ناظرین افتخاری نیز به منظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی سریع به این گزارش ها در اجرای طرح همکاری می کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا