رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از افزایش تعداد گشت مشترک بازرسی از مراکز توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد ، علمدار یزدی افزود : همزمان با آغاز طرح نظارتی نوروز 99 ، گشت‌های مشترک در سطح استان آغاز شده و به طور مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد : با توجه به شیوع ویروس کرونا ،گشت مشترک ویژه‌ای با همکاری بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی و این سازمان برای نظارت بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بازارهای استان برگزار گردیده است.و در تمام شهرستان های استان یزد نیزیک تیم ویژه مشترک برای این منظور ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: این تیم های مشترک، تمام داروخانه‌ها، مراکز عرضه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را زیرنظر دارند و عملکرد آنها در این زمینه را رصد می نمایند.

وی با اشاره به افزایش گزارشات مردمی در زمینه کمبود و یا گرانفروشی ماسک و ژل های ضد عفونی تصریح کرد: در این خصوص پیگیریهای لازم  با هماهنگی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان انجام گردیده و در این راستا بازدیدهای مستمر به منظور جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌های ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: به دلیل اهمیت مساله ماسک در داروخانه‌ها و نیز  توزیع و عرضه این کالا به دلیل شیوع ویروس کرونا ، در مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گشت مشترک ویژه ای  ، بر این بخش نظارت می‌کنند.

در این راستا از ابتدای اسفند ماه جاری طی بازرسیهای انجام شده تخلف گرانفروشی سه واحد عرضه کننده ماسک به ارزش بالغ بر 83714360 ریال  احراز و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قانونی ارسال گردیده است. پرونده تخلف برخی دیگر از واحدها نیز در دست بررسی و اقدام می باشد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: در صورت مشاهده هر نوع تخلف اعم از گرانفروشی و احتکار و ... در این زمینه  به طور جدی برخورد می‌شود.

وی در ادامه و با توجه به شرایط موجود ، از مردم خواست حتی المقدور گزارشات خود را از طریق تلفن 124 و سامانه اینترنتی 124 با این سازمان در میان بگذارند و در صورت نیاز به مراجعه حضوری به سازمان صنعت معدن و تجارت استان واقع در بلوار 17 شهریور مراجعه نمایند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا