عباسعلی دانافر در اولین جلسه در سال جدید که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک عید نوروز باستانی و مبعث پیامبر مهربانی ها ، از زحمات همه همکاران فرهنگی استان که از ابتدای اسفند ماه آموزش غیر حضوری را دنبال کرده اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: همکاران فرهنگی یک سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که در همه بحران‌ها پا به کار و همراه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در بحث آموزش مجازی و غیرحضوری  در استان یزد کار بزرگی صورت گرفت که هم اکنون هم در حال پیگیری است  و آموزش و پرورش استان یزد در همه عرصه ها جایگاه ممتازی دارد و پیشرو بودن خود را در این بحران نیز نشان داد .
وی گفت: مهمترین دغدغه خانواده‌ها بعد از سلامت فرزندانشان که تقریباً این مسئله با تعطیلی مدارس حل شد ، بحث عقب ماندگی درسی است که اتفاقات خوبی در استان رقم خورد و در آینده نیز همین روند دنبال خواهد شد.
"عباسعلی دانافر" به اجرایی شدن سند تحول بنیادین با جدیت و همت هر چه بیشتر و دنبال کردن بیانیه گام دوم انقلاب و محورهای هفت گانه آن  به عنوان دو استراتژی مهم آموزش و پرورش در سال جدید اشاره و تاکید کرد:  این دو اصل زیربنایی ترین اصول برای رسیدن به تمامی اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش است.
این مقام مسئول اذعان داشت: تمام برنامه های آموزش و پرورش استان یزد باید مبتنی بر برنامه ششم توسعه باشد و برنامه ششم توسعه بر این نکته تاکید دارد که هیچ سیاست و هدفی در آموزش و پرورش که مغایر با سند تحول بنیادین باشد نباید دنبال شود.
دانافر گفت: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید توقعات و انتظارات خانواده ها را از توجه صرف به مباحث آموزشی تغییر دهیم تا دانش آموزان متناسب با  اهداف سند تحول بنیادین تربیت شوند.
گفتنی است این جلسه در اولین روز کاری سال جدید و با حضور جمعی از معاونین و همکاران اداره کل ، روسای آموزش و پرورش معاونین آموزشی،کارشناسان سنجش ،مسؤلان آموزش متوسطه دوره دوم،گروههای آموزشی و کارشناسان مشاوره  سراسر استان برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا