رئیس پلیس فتا استان از کلاهبرداری با ترفند فروش عمده ماسک و مواد ضدعفونی کننده در فضای مجازی خبر داد و گفت: به هیچ عنوان به این گونه آگهی ها اعتماد نکرده و از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.

"مرتضی ابوطالبی" در تشریح این خبر گفت: شیوع ویروس کرونا و اشتیاق مردم برای خرید اقلام بهداشتی باعث شده که مجرمان اینترنتی به فکر سوء استفاده از شهروندان در این فضا بیافتند.

وی افزود: اخیرا شاهد کلاهبرداری با ترفند فروش عمده ماسک  ومواد ضد عفونی کننده در فضای مجازی بوده ایم که فرد کلاهبردار پس از اخذ کل مبلغ یا مقداری از وجه کالا به عنوان بیعانه، کالای خریداری شده را برای خریدار ارسال نکرده و پاسخگوی تماس خریدار نیست.

سرهنگ ابوطالبی با بیان اینکه سودجویانی هستند که با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه انگیر و اقلام کمیاب اقدام به کلاهبرداری می کنند، توصیه کرد:  به هیچ عنوان به این گونه آگهی ها اعتماد نکرده و از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.

 رئیس پلیس فتا استان یزد با اعلام اینکه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است از شهروندان خواست، تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده اند از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا