فرماندار رفسنجان گفت: بعد از چند سال خشکسالی و نبود محصول، امید کشاورزان به محصول امسال است بنابراین مشکلات بازار پسته باید حل و فصل شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی‌هرندی در جلسه ستاد پسته شهرستان  اظهار داشت: قوانین بدون آیین‌نامه قابلیت اجرایی پیدا نمی‌کنند و انجام کارها به‌صورت متفرقه به جایی نمی‌رسد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در بازار پسته کیفیت خیلی مهم است، تولید پسته باید خوب مدیریت شود شرایط عادی صادرات و مسئله ارزی برطرف تا بازرگانان بتوانند در بازار نقش داشته باشند، زمانی که بازار مصرف نباشد آیا کشاورز تاب‌آوری نگه داشتن پسته خود دارد یا خیر که این‌ها در ستاد پسته برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار سم و آزمایشگاه از مباحثی است که باید مدیریت شود، تصریح کرد: تمام امید کشاورزان بعد از چند سال که خشکسالی و مشکلات بوده به محصول امسال است که مشکلات بازار پسته باید حل و فصل شود.

فرماندار رفسنجان ابراز داشت: منافعی که در ستاد پسته دیده می‌شود منافع شهر و کشاورزان است و باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم نظام صنفی هماهنگ حمایت‌گر از یکدیگر داشته باشیم اهمیت دارد؛ در گذشته اگر یک تاجر در شرایط سخت قرار می‌گرفت همه تجار دست او را می‌گرفتند تا مشکلاتش برطرف شود.

فصیحی‌هرندی گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها می‌توانیم استفاده کنیم تا در مصوبات ستاد پسته تصویب و اجرایی شود تا بتوانیم باری از دوش کشاورز برداریم./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا