مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان به اجرای طرح مخزن 15 هزار متر مکعبی آب در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: این مخزن تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید که از سال گذشته اجرای طرح آغاز شده و تا کنون 80 درصد طرح اجرا شده است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسین چرخ‌انداز در جلسه هم‌اندیشی  پیک آب و برق شهرستان در تابستان 99 اظهار داشت:  شرکت آب و فاضلاب رفسنجان120 هزار مشترک در کل شهرستان دارد که 6 شهر و بیش از 220 روستا را زیر پوشش دارد و از ابتدای فروردین 99شرکت آب و فاضلاب یکپارچه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه برای 120 هزار اشتراک معادل یک هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع داریم، ادامه داد: در کل شهرستان و روستاها از 50 حلقه چاه که داریم تأمین آب شرب انجام می‌شود.

وی عنوان داشت:  در سال گذشته 90 کیلومتر بازسازی شبکه داشتیم به علاوه راه‌اندازی سیستم تله‌متری را که بتوانیم از هدررفت آب جلوگیری کنیم و توانستیم در سال 98  با مدیریت صحیح کم‌آبی را کاهش بدهیم.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: امسال برای رفع بحران آب و گذر از بحران حفر 4 حلقه چاه در دستور کار است که 2 حلقه حفر شده و سومی و چهامی هم حفرخواهد شد و این4 چاه به مدار بهره‌برداری خواهد رسید تا مشکل آب شهر و روستاهای اطراف شهر برطرف شود.

وی به اجرای طرح مخزن 15 هزار متر مکعبی در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت:این مخزن تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید که از سال گذشته اجرای طرح آغاز شده و تا کنون 80 درصد طرح اجرا شده است .

مدیرعامل شرکت آبفا رفسنجان گفت: طرح جامع سیستم هوشمند در شهرستان اجرا کردیم و تا پایان خرداد بهره‌برداری می‌شود که از مزیت‌های این سیستم، کلیه پارامترهای الکتریکی و هیدرولیکی و کیفی را کمک‌کننده است در این سه زمینه کمک بسیار بزرگی  از جمله جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت شبکه و کنترل را دارد امیدواریم این را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اوج پیک، تابستان سال گذشته در رفسنجان 725 لیتر در ثانیه معادل روزانه 75 هزار متر مکعب مصرف آب داشتیم ضمن اینکه گرمای سال قبل 2 درجه نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود که بی‌سابقه بود که 725 لیتر در ثانیه مصرف آب را داشتیم.فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا