فرماندار رفسنجان گفت: خواسته مردم رفسنجان که شغل اصلی آنها کشاورزی است این است که مسئله پیمان سپاری ارزی پسته حل و فصل شود شبکه بانکی کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی به این مسئله توجه نماید که با تخصیص اعتبارات کم بهره به کشاورز آنها را توانمند سازند تا برای سال آینده پایداری داشته باشند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی هرندی صبح امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به شعار امسال “جهش تولید” اظهار داشت: باید با توانمدی نیروی انسانی، تکنولوژی و منابع، کشور خود را بسازیم.
فرماندار رفسنجان با تبریک به سپاه پاسداران به خاطر موفقیت بزرگ قراردادن ماهواره در مدار بیان داشت: اگر بخواهیم به شعار سال جامعه عمل بپوشاینم باید اقدامات شایسته ای را انجام دهیم، تحقق شعار جهش تولید با حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی و زدودن قوانین دست و پا گیر ممکن می شود، باید از شعار فراتر برویم.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف شهرستان برای رویارویی مشکلات پساکرونا آمادگی داشته باشند، باید مضاعف تر و با سعه صدر بیشتر کار کنند.
فصیحی هرندی افزود: در دوم اسفند سال گذشته شاهد برگزاری انتخابات مردم سالارانه بودیم، از تلاش چهارساله آقای انارکی محمدی قدردانی می کنیم و فرصت خدمت گذاری برای حجت الاسلام جلالی را تبریک می گوییم.
وی خاطرنشان کرد: به تاسی از فرمایش رهبر انقلاب رزمایش مواسات و کمک مومنانه برگزار می شود که بسیج پیش قراول آن است و امام جمعه راهبری آن را دارند.
هرندی با تشکر از فعالیت های کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا لباس رزم پوشیدند گفت:۶۳۳ جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحت عنوان کمیته واکنش سریع تشکیل شد، با پای کار آمدن خیریه، خیرین و موسسات مردمی توانستیم نیازهای دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقلام بهداشتی، ماسک و لباس های کادر درمانی را برآورده کنیم، همه دستگاههای حمایتی کار خودشان را انجام دادند.
وی ادامه داد: کرونا نشان داد که اگر همه ما در همه زمان ها در کنار هم باشیم و به انسان های دلسوز فرصت دهیم، از عهده مشکلات بر خواهیم آمد.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: با تغییر خط تولید برخی شرکت ها و خیریه ها نیازها و اقلام بهداشتی مردم هم به آسانی در دسترس قرار گرفت، احداث بیمارستان اضطراری و آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ به همت شهرداری و شورای شهر و کمک رسانی بسیج و جهادگران سلامت در راستای مقابله با کرونا از جمله گوشه ای از فعالیت هاست.
وی یادآور شد: فعالیت های صورت گرفته در ایران در راستای مقابله با کرونا با دیگر کشورهای فرق دارد مشکلاتی که در کشورهای دیگر صورت گرفت در ایران نبود.
فصیحی هرندی به بخش خصوصی و همکاری آنها اشاره داشت و ادامه داد: راه اندازی مهمانی بزرگ رفسنجانی ها و در کنار آن با تاسی از مقام معظم رهبری مانور مواسات و کمک های مومنانه با همکاری بسیج در رفسنجان شکل گرفته است.
فرماندار رفسنجان با تشکر و قدردانی از تیم جهادگران سلامت در راستای ضدعفونی کردن معابر شهری، پلیس، ادارات شهرستان در طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان داشت: ادارت شهرستان گزارش کار خود را در سال ۹۸ و برنامه عملیاتی خود را در سال ۹۹ ارائه دهند.
وی با اشاره به بحران کم آبی در رفسنجان گفت: علی رغم تمهیداتی که در راستای بجران آب در تابستان اندیشیده شده است ولی به مردم توصیه می کنیم حداقل صرف جویی در مصرف آب را داشته باشند.
فرماندار رفسنجان افزود: با طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فضلاب شهری و روستایی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
فصیحی هرندی با بیان اینکه در ماه های تیر و مرداد به پیک مصرف برق می رسیم گفت: ۱۳۵ هزار مشترک برق در رفسنجان وجود دارد که از این تعداد ۲هزار محتص چاه های کشاورزی است و ۶۵ درصد برق مصرف برق مختص چاه های کشاورزی است.
وی بیان داشت: با تقسیم رفسنجان به ۵ بخش و با خاموش شدن تلمبه های کشاورزی جبران افزایش مصرف پیک برق را خواهیم داشت.
مقام عالی رتبه دولت رفسنجان با توضیح اینکه دستگاه های ذی ربط باید آمادگی لازم برای رویارویی با آسیب های ناشی از کرونا را داشته باشند گفت: فعالیت در مقابله با کرونا در هر بخش صورت می گیرد حل و فصل قسمتی از مشکلات به تعامل دستگاه ها اداری بر می گردد این دستگاه ها باید تلاش مضاعف داشته باشند.
وی افزود: دستگاه های خدمت رسانی با تعامل بیشتر و بهتر با اجرای دستورالعمل ها با شرایط اداری، حل و فصل کردن گیر و دادهای اداری حذف بروکراسی اداری در راستای جهش تولید کار کنند در جریان فعالیت ها و خدمت به مردم به بهترین رفتار و کمترین شکل ممکن برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه امسال با محصول خوب پسته در رفسنجان روبرو هستیم و در کنار این فرصت تهدیداتی هم وجود دارد گفت: وجود میزان پسته مصرف نشده در سال گذشته و تولید پسته در کشورهای دیگر در بازار جهانی فاصله زیادی ایجاد کرده است و این تهدیدی برای پسته است.
هرندی خواستار حذف ارز برای پسته برای جلوگیری از خسارت به کشاورز شد و بیان کرد: خواسته مردم رفسنجان که شغل اصلی آنها کشاورزی است این است که مسئله پیمان سپاری ارزی حل و فصل شود و از آنجائیکه بازار کشش ندارد و محصول می ماند، شبکه بانکی کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی به این مسئله توجه نماید که با تخصیص اعتبارات کم بهره به کشاورز آنها را توانمند سازد تا برای سال آینده پایداری داشته باشد و پسته خود را با بهترین کیفیت نگه دارند و به فروش برساند.
وی یادآور شد: چالش کرونا و پسته را پیش روی داریم که در کنار راه حل های محلی، راه حل های ملی را نیز می طلبد.خانه خشتی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا