رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با 92 درصد کل خانوارهای رفسنجانی دو، سه بار تماس گرفتیم و این کار موجب شد بیماران پرخطر شناسایی شوند و در مرحله دوم سراغ‌شان رفتیم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی اسماعیلی‌ندیمی امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا اظهار داشت: اقدامات بسیار سنگینی تا رسیدن به امروز پشت سر گذاشتیم اول اسفند ستاد بحران شهرستان در خصوص کرونا تشکیل شد، 30 جلسه برگزار کردیم و سه جلسه مهم خارج از دانشگاهی نیز برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابرازداشت: تجهیزات زیادی به کمک انجمن کارآفرینان تهیه شد و راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی دانشگاه که به پیشنهاد مستقیم شهردار و شورای شهر بود همچنین خیران سلامت هم ماسک و تجیهزات مورد نیاز بخش درمان و مردم را تولید کردند.

وی تصریح کرد: گندزدایی سطح شهر، تعطیلی بازار و اصناف که کار سنگینی بود اداره مسائل بهداشتی و درمانی هم در این راستا جای خود دارد همه این مسائل دغدغه‌هایی ایجاد کرد.

اسماعیلی‌ندیمی با اشاره به مشکلات اولیه خاطرنشان کرد: نمی‌توانستیم وسایل حفاظتی مورد نیاز برای پرسنل را تهیه کنیم و توجیه مردم برای تعطیلی کسب و کار و نیز دغدغه مهم دیگر وضعیت سلامت پرسنل که به صورت مستقیم با بیماری درگیر هستند چه خواهد شد را داشتیم.

وی افزود: از اسفند به بعد مدیریت بیماری در اختیار ما بود و در فروردین تلفات‌مان رو به کاهش رفت و با رفتار بیماری بیشتر آشنا شدیم که نکته خیلی مهمی بود و هرچه گذشت تلفات‌مان کمتر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان داشت: زنجیره‌های انتقال را اگر نمی‌توانستیم قطع کنیم با تعداد قابل توجهی از بیماران مواج همی‌شدیم اما اصلی ترین کار اقدامات بهداشتی و کمک‌های همه در خارج از مجموعه درمان بود، به‌ویژه فرمانده سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی کمک کردند.

اسماعیلی‌ندیمی عنوان داشت: با نزدیک به 92 درصد کل خانوارها دو، سه بار تماس گرفتیم و موجب شد در کشور بیماران پرخطر شناسایی شوند و در مرحله دوم سراغ‌شان رفتیم.

وی گفت: به‌طور گسترده بسیج جامعه پزشکی، موکب‌ها خیران، شهرداری و ...برای گندزدایی شهرستان پای کار بودند، کنترل ورود و خروج شهرها به‌ویژه پست قرنطینه در ابتدای شمال شهر تأثیر زیادی در کنترل شیوع بیماری داشت، روزانه 600 ماشین از ورودی شهر برگردانده شد که می‌توانست خطر بزرگی برای ما داشته باشد.

ندیمی با ذکر این مطلب که با استان‌هایی که شیوع بالا بود مراوده داشتیم و همکاری بالا بود، ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان انار خیلی خوب و قوی کار کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به دیگر اقدامات ادامه داد: در حوزه درمان بخش‌هایی از بیمارستان تعطیل شد بیش از 300 مورد مثبت قطعی یا مشکوک بستری کردیم. به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعداد مرگ و میر خیلی پایین بود تعدادی از پرسنل به بیماری مبتلا شدند اما هیچ کدام بدحال نشدند که نشان می‌دهد اقدامات پیشگرانه و حفاظتی تأثیر ویروس را کم کرده است.

وی ابراز داشت: در حوزه دارو و غذا در خصوص تأمین مواد اولیه مثل ضد عفونی کننده‌ها و ماسک خیران کار نگذاشتند کمبودی داشته باشیم

اسماعیلی‌ندیمی با اشاره به اینکه بازار سودجویی در مقطعی به‌ویژه در اسفند داغ شد که با تولید بیشتر مشکل برطرف شد، خاطرنشان کرد: در توسعه زیرساخت دانشگاه علاوه بر راه‌اندازی آزمایشگاه، بیمارستان تمام عیار بحران 50 تختخوابی در حال راه اندازی است که با کمک مس انجام می‌شود.فارس

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا