معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اقلام غیرمجاز از جمله ۷۲۲ مورد مواد ضدعفونی کننده( ۶۰، ۱۰۰، ۱۲۰ سی سی و یا لیتری )، ۶۰۰ عدد ماسک بی کیفیت، ۲۰۴ قلم داروی غیر مجاز جمع آوری شد.

به گزارش رفسنجان فردآ؛ دکتر رضاعلی سلطانخواه یکشنبه( 7 اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در رفسنجان با توجه به اینکه مصرف مواد ضدعفونی کننده، الکل و ژل ضدعفونی کننده به نحو چشمگیر افزایش یافت از داروخانه ها، کارگاه های تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل و ... نظارت هایی انجام شد که تاکنون 70 مورد بازرسی و نظارت بر این کارگاه ها داشتیم.

  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در این بازرسی ها اقلام غیرمجاز از جمله 722 مورد مواد ضدعفونی کننده( 60، 100، 120 سی سی و یا لیتری )، 600 عدد ماسک بی کیفیت، 204 قلم داروی غیر مجاز جمع آوری شد.

 وی با اشاره به اینکه 3 کارگاه تولید الکل و ضدعفونی کننده دست در رفسنجان اقدام به تولید این محصولات داشتند؛ افزود: تاکنون 19 هزار و 200 لیتر الکل 70 تا 75 درصد تولید کردند که در دو شرکت دانش بنیان دانشگاه ولیعصر(عج) 36 هزار بسته های 100، 120 و 60 سی سی ژل، ضوعفونی کننده دست و الکل تولید شد؛ همچنین 150 تن محلول ضدعفونی کننده سطوح و معابر در قسمت های مختلف شهری و روستایی مصرف شد.

  دکتر سلطانخواه درباره اقدامات جهت رفع نیازهای دارویی بیماران زمینه ای در زمان کروناویروس هم گفت: از آنجایی که با وجود بیماری کرونا ارتباطات بین المللی هم قطع شد داروی بیماران زمینه ای  با تأخیر وارد و به دست مصرف کنندگان می رسید که در این زمینه هم مثلاً برای بیماران دیابتی داروی انسولین قلمی مورد نیاز بود که به تدریج می آمد لذا برای اینکه به همه بیماران این دارو برسد بخشی از هر نسخه ای را ارائه می دادیم تا همه بیماران از این دارو بهره مند شوند و بقیه نسخه هم در زمان بعد که دارو می رسید به آنها ارائه می شد.

 وی با اشاره به اینکه 4 کارگاه تولید ماسک در قالب بسیج، موکب خاتم الانبیاء رفسنجان، کارگاه خیرین گمنام و حضرت زینب(س) در رفسنجان راه اندازی شده، ادامه داد: به همین میزان کارگاه در شهرستان انار هم راه اندازی شده است ضمن اینکه 4 کارگاه تولید لباس و گان هم راه اندازی شده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در مدت دو ماه اخیر به میزان 236 هزار و  322 ماسک جراحی 3 لایه و 24 هزار و 200 ماسک ان 95 تهیه و در اختیار بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)  قرار داده شد تا نیروها و پرسنل این بیمارستان و بیماران از این ماسک استفاده کنند که تاکنون کمبودی از این لحاظ در این بیمارستان نداشتیم.شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا