معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان آخرین وضعیت بیمارستان بحران رفسنجان را تشریح کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی مظفری  در نشست خبری هفته سلامت اظهار داشت: با شیوع کرونا ۲۵ درصد درآمد بیمارستان‌های رفسنجان تقلیل پیدا کرده، ماهانه یک میلیارد تومان هزینه ماسک و کیت حفاظتی، دستکش لاتکس و… برای دانشگاه شده که از روز اول تأمین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: مصرف ماهانه محلول ضد عفونی دست دو هزار و ۸۰۰ لیتر است که یک میلیارد تومان در این قضیه هزینه کردیم که بخشی دانشگاه و بخشی خیران کمک کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: با ۹۲ درصد جمعیت رفسنجان به منظور بیماریابی تماس گرفته شد، بهورزان ما پشت جبهه کار کردند، جریان کووید ۱۹ جریان جنگ بود که این موجب شد در حوزه پیشگیری موفق باشیم.

وی با بیان اینکه برخی کادر درمان یک ماه تا یک ماه و نیم به خانه نرفته بودند و از فرزندان خود دور بودند، ادامه داد: تهیه کیت حفاظتی اگر چه کار بسیار سختی بود اما سخت‌ترین کار پوشیدن این لباس است.

مظفری اظهار کرد: ساختمان جدید اورژانس بیمارستان مرادی به زودی راه‌اندازی می‌شود و عمل‌های اورژانسی چشم و گوش و حلق و بینی از سر گرفته می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت احداث بیمارستان بحران رفسنجان، گفت: احداث سالن ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس رفسنجان از ۲۲ اسفند ماه شروع شده که ۹۰ درصد پیشرفت داشته با تجهیز و نصب تجهیزات آماده خواهد شد که دارای سه اتاق ایزوله کامل، بخش تریاژ، پذیرش و ترخیص و… است.

به گفته وی خیّران تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در خرید ماسک و دستگاه‌ها و تجهیزات کمک کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیمارستان علی‌بن ابیطالب کم کم از بحث کرونا خارج خواهد شد، اظهار کرد: بعد از مرکز استان دومین آزمایشگاه تشخیص مولکولی در رفسنجان راه اندازی شد که شهرداری و شورای شهر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه کردند./مهر

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا