با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور تا ۲۶ اردیبهشت ماه نیز دایر نخواهند بود و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه ها همچنان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، با توجه به تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور همچنان تا ۲۶ اردیبهشت ماه دایر نبوده و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

در چند هفته اخیر مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با پیش‌بینی راهکارهای مختلف و در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و پس از اطمینان از حفظ سلامتی اعضا و کتابداران، پیگیر بازگشایی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بوده‌اند تا مطابق مقررات و ضوابط ستاد ملی کرونا، خدمات حضوری به مراجعان از سر گرفته شود.

گفتنی است، از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضا را تعطیل و فعالیت‌های فرهنگی خود را در بستر فضای مجازی ادامه داده‌اند.

براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عممومی کشور، تصمیم در خصوص بازگشایی یا تداوم تعطیلی کتابخانه‌ها براساس تصمیم‌گیری کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا، به اطلاع عموم هم‌میهنان عزیز خواهد رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا