یزدفردا:فرماندار اردکان از مردم شهرستان برای شرکت فعال در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

بهروز شهابی‌زاد، فرماندار اردکان خطاب به مردم شهرستان اردکان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ رضوی، مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و مطالعه منابع مرتبط با سیره امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه جشنواره را از مهم‌ترین اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و گفت: نهاد کتابخانه‌ها با وجود تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، جشنواره دهم را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به پیش برده است و با مهیا کردن نسخه‌ الکترونیکی کتاب‌‌ها و امکان شرکت غیرحضوری در جشنواره، شرایط را برای شرکت پرشور آحاد جامعه فراهم کرده است.

فرماندار اردکان تصریح کرد:‌ خانواده‌ها و علاقه‌مندان در گروه‌های مختلف سنی می‌توانند با حضور در جشنواره، از این فرصت بهترین استفاده را برای مطالعه مفید و آشنایی هرچه بیشتر با سیره امام رضا(ع)، امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند.

شهابی‌زاد با بیان اینکه تنوع کتاب‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی قابل تحسین است، یادآور شد: جشنواره رضوی در افزایش سطح آگاهی و دانش‌افزایی جوانان و نوجوانان، نقش برجسته‌ای دارد.

وی ادامه داد: از اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنم با شرکت در این مسابقه بزرگ کتابخوانی و تبلیغ و اطلاع‌رسانی جشنواره، در این اقدام فرهنگی و معنوی سهیم باشند.

گفتنی است، شهرستان اردکان با دارا بودن ۱۴ باب کتابخانه عمومی، بیشترین تعداد کتابخانه را در میان شهرستان‌های استان یزد دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم شهرستان نیز عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا