رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: مصوبات کارگروه تسهیل تاکنون باعث تثبیت اشتغال ۵۰ هزار نفر در استان شده است

محمدرضا علمدار یزدی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به اهمیت همکاری تمام دستگاه‌ها و پیگیری مصوبات کارگروه در ایجاد تولید و اشتغال مولد و پایدار برای استان اشاره کرد و افزود: محور این کارگروه برداشتن موانع تولید و تحقق اهداف نظام در عرصه مهم اشتغال است .

وی ادامه داد:  سال گذشته با برگزاری جلسه های منظم و همکاری اعضا و پیگیری دستگاه‌ها با جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران و رفع موانع تولید شاهد اقدام‌های خوبی بودیم و امیدواریم امسال نیز این حرکت از ابتدا با شتاب بهتر و همکاری بیشتر مردم و تداوم اقدام مسوولان وظایف خطیر خود را انجام دهد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد به برنامه‌های سال جهش تولید اشاره کرد و یادآورشد: در سال‌جاری در هفت محور شامل توسعه و تعمیق ساخت داخلی، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدن، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت و معدن و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری برنامه ریزی شد.

علمداریزدی اظهار کرد: تحقق این محورها به برنامه ریزی و همکاری مشخص و جدی تمام اعضای کارگروه نیاز مبرم دارد تا در سال جهش تولید بتوان بهتر از گذشته ماموریت های خود را راستای تحقق شعار امسال و تولید بیشتر و بهتر با اشتغال انجام داد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: در نشست امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اعطای تسهیلات رونق تولید ، به ۴2 واحد به مبلغ 1635میلیارد ریال میلیارد در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد تصویب بانک‌های عامل قرار گرفت.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین افزود: در بخش تبصره ۱۸ با اعطای تسهیلات به ۹ واحد به مبلغ 793 میلیارد ریال موافقت شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا