با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد ، فرمانداررئیس کمیته امداد امام خمینی ره و امام جمعه موقت بهاباد مرکز نیکوکاری کار آفرینی سردارشهید حاج فاسم سلیمانی در بهاباد افتتاح و آغاز به کارکرد.

مدیر کل میته امداد امام خمینی ره استان یزد روز شنبه در آئین افتتاح این مرکز اظهارداشت : این طرح به دنبال توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و هدف از آن این است که حرفه و کارآفرینی را به این افراد آموزش دهیم.

وی افزود : شناسایی نیازمندان واقعی ، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد ، استفاده از حضور و تخصص مردم برای کمک به نیازمندان و مردمی شدن حمایت های اجتماعی از جمله اهداف و فواید مراکز نیکوکاری است .

محمد شجاعان با بیان اینکه اشتغال و توانمند سازی مددجویان از اولویت های اصلی  این نهاد است افزود : علاقمندانی که دارای تخصص هستند می توانند با مراجعه به مراکز نیکوکاری و استفاده از تخصص خود به نیازمندان کمک کنند .

مدیر کل کمیته امداد استان یزد درادامه با اشاره به لزوم توجه ویژه به مشاغل خانگی در جهت اشتغال‌زایی برای مددجویان، گفت: یکی از محورهای فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی است که با توجه به ظرفیت‌ها و شرایطی که در استان یزد وجود دارد تصمیم گرفتیم که در این حوزه فعالیت گسترده‌ تری را نسبت به سنوات گذشته انجام دهیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد  اضافه کرد : سپردن کارها به مردم از سیاست های کلیدی  کمیته امداد است و تاسیس مراکز نیکوکاری نیز با همین هدف دنبال شده  تا هر محله دارای یک مرکز شود و نوعی شبکه مویرگی برای جمع آوری کمک های مردمی در شهرستان ایجاد شود.

درادامه این مراسم فرمانداربهاباد هم با قدردانی از امدادگران پرتلاش کمیته امداد بهاباد ومجموعه استان یزد خاطرنشان کرد : ایجاد مراکز نیکوکاری اقدامی راهبردی و کارساز است زیرا فرهنگ خیر و احسان را در جامعه ترویج می کنند و پلی برای ارتباط گیری بیشتر خیران با جامعه است.

فرمانداربهابادعنوان کرد: پشتوانه اصلی کمیته امداد،امام خمینی (ره) طیف های مردمی  است و مراکز نیکوکاری علاوه بر جمع آوری کمک های شهروندان نیک اندیش باید در راستای کارآفرینی، آموزش، اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف تلاش کنند.

خانی زاده بهابادی خواستار پرداخت وام اشتغال به افراد وینازمندان غیر تحت پوشش شد و افزود : امیدواریم که دراین زمینه تدابیری اندیشیده شود تا افراد غیر تحت پوشش نیز که نیازمند میباشند ودرآمدی ندارند بتوانند از خدمات این نهاد استفاده کنند .

در شهرستان بهاباد 5 مرکز نیکوکاری فعال وجود دارد که به افراد بی بضاعت و اقشار آسیب پذیر شهرستان بهاباد خدمات حمایتی ارائه می دهد .

انتهای پیام /

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا