یزدفردا:نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه الان قانون انتخابات کشور با مشکلاتی روبرو است گفت: اصلاح این قانون با جدیت دنبال شود.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران شورای نگهبان استان یزد با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که الان در ارتباط با قانون انتخابات وجود دارد این است که دلیل عدم تایید صلاحیت ها به درستی به افراد بیان نمی شود و همین موضوع اختلافاتی را به وجود می آورد.
وی تصریح کرد: باید قانون به گونه ای اصلاح شود که دلیل عدم تایید یا رد صلاحیت افراد به صورت شفاف به آنها بیان شود و در صورتی که اشتباهی وجود دارد بتوان این اشتباه را جبران کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برخی مواقع غفلت هایی از سوی برخی افراد انجام می شود که سبب رد صلاحیت وی می شود و الان در چنین شرایطی عدم التزام به اسلام دلیل اعلام می شود در حالی که این فرد التزام کامل به اسلام ممکن است داشته باشد و در اثر غفلت اشتباهی انجام داده باشد.
ناصری یزدی افزود: شورای نگهبان هم مشکلاتی که در ارتباط با قوانین انتخابات مشاهده کرده را باید اعلام کند تا نمایندگان مجلس بتوانند بهتر نسبت به اصلاح این قوانین حرکت کنند.
امام جمعه یزد گفت: این مورد نباید به سال آخر دوره مجلس گذاشته شود چرا که در آن زمان وقت کافی برای رسیدگی و اصلاح قانون وجود ندارد و از همین الان باید پیگیری لازم برای رفع این مشکل انجام شود.
وی ادامه داد: قوانین مختلفی در ارتباط با انتخابات را در سالهای پایانی مجلس مشاهده کردیم که به دستور کار وارد شد ولی نتیجه ای از آن گرفته نشد که از جمله این موارد، افزایش تعداد نمایندگان، استانی شدن انتخابات مجلس، اصلاح قانون انتخابات و موارد مختلف دیگر بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از ویژگی های خوب فوتبال را ناامید نشدن بازیکنان دانست و گفت: بازیکنان نمی گویند که دقیقه 90 است و نباید کار کنیم بلکه تا آخرین لحظه بازی با امید تلاش می کنند که موفق شوند، مدیران ما هم باید در طول زمان فعالیت خود تمام تلاش خود را بکنند و حتی روز آخر هم مثل روز اول تلاش داشته باشند.
ناصری یزدی با بیان اینکه شورای نگهبان ضرورتی اجتناب ناپذیر در کشور است گفت: در تمام دنیا قانون ها ضمانت اجرا نیاز دارند و در هر کشور یک مجمعی برای نظارت بر تصویب قوانین وجود دارد تا جلوی عدم اجرای قانون گرفته شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا