یزد فردا : مسوول روابط عمومی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: خانواده شهید سیدمهدی طباطبایی مهریزی هزینه برگزاری مراسم سالگرد فرزند خود و مادرشان را برای کمک به معیشت بیماران بی‌بضاعت کرونایی بستری در این مرکز درمانی و بهداشتی اختصاص دادند.

سید حسین حسینی‌روش افزود: همکاری خیران و خانواده‌های شهدا در اختصاص هزینه برگزاری مراسم سالگرد به بیمارستان نقش موثری برای تامین هزینه‌های این افراد دارد.

وی بدون اشاره به مبلغ اختصاص یافته ادامه داد: بیمارستان همواره آمادگی همکاری با خانواده‌های معزز شهیدان در انجام امور فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را دارد.     

شهید طباطبایی هفتم شهریور ماه سال ۱۳۴۵ در محله مزویرآباد مهریز متولد شد و هشتم مرداد ۱۳۶۱ در منطقه کوشک بر اثر ترکش خمپاره دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

همچنین خانواده شهید سیدمهدی محسن‌زاده در ۱۳ مردادماه جاری هزینه برگزاری مراسم سالگرد فرزند خود را برای کمک به معیشت بیماران بی‌بضاعت کرونایی بستری در مرکز درمانی و بهداشتی یادشده اختصاص دادند.

در این راستا نیز همچنین مادر یکی از شهدای مهریز قطعه زمینی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال برای کمک به طرح توسعه بیمارستان مهریز اختصاص داد.

فعالیت درمانی و بهداشتی بیمارستان مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده که شامل درمانگاه عمومی و تخصصی ، بخش های زنان و زایمان ، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

این شهرستان ۵۵ هزار نفری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۱۳ شهید تقدیم نظام کرده است  و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( دوشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در کشور به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. 

وی گفت: تاکنون ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۹۹۲ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار است .

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیماری کووید -۱۹ مرز و بوم نمی‌شناسند و همه سیستم‌های بهداشتی جهان را تحت تاثیر قرار داده و هیچ کشوری از این بیماری در امان نیست. بهترین راه حل برای مبارزه با این بیماری، همبستگی و همراهی در عمل و رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است. همچنان درخواست ما این است که با پرهیز از سفر غیرضروری، شرکت نکردن در مراسم و دورهمی و حضور در مراکز شلوغ، از سلامت خود و هموطنان‌مان مراقبت کنیم.
منبع : ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا