یزد فردا : نوجوان ۱۵ ساله اهل شهیدیه میبد با شرکت در مسابقات المپیاد ساخت اپلیکیشن و برنامه‌نویسی، مقام دوم کشوری را کسب کرد.

علیرضا غنی نسب اظهار داشت: از سن ۱۲ سالگی برنامه‌نویسی سی شارپ را شروع کرده‌ام و در حال حاضر با توانایی داشتن ساخت اپلیکیشن و بازی توانسته‌ام در سطح استان و کشور مقام به دست آورم.

وی افزود: سهمیه شرکت در مسابقات بین المللی را هم به دست آورده‌ام ولی به خاطر کرونا لغو شد.

این نوجوان موفق گفت: دیدن یک ویدیوی آموزشی و علاقه‌مند شدن به برنامه‌نویسی باعث شد که ساعتها جلوی کامپیوتر نشسته و با کار کردن شبانه روزی خودم را برای مسابقات آماده کنم.

وی که با جستجو در اینترنت با برگزاری مسابقات المپیاد برنامه‌نویسی آشنا شده ادامه داد : داشتن لپ تاپ معمولی و با گرافیک متوسط برای برنامه‌نویسی و ساخت بازی و اپلیکیشن کافی است و نیاز به امکانات پیشرفته نیست.

وی ۱۸ ساعت در شبانه‌روز برای شرکت در مسابقات کار کرد و با وجود شنیدن حرف‌های ناامید کننده خسته نشد و دست از کار نکشید .

او از بین یک هزار و ۱۴۸ نفر که ۱۳۰ نفر از آنها برای انجام مسابقات انتخاب شدند مقام دوم را آورد.

 وی اطلاع رسانی در مورد موفقیت‌های  بدست آمده را حمایتی عنوان ‌کرد که می‌تواند از طرف مسوولان انجام شود و ادامه داد: بچه‌هایی هم سن و سال من و بزرگتر از من هم هستند که در این ارتباط فعالیت دارند و مقام استانی هم آورده‌اند اما حمایتی برای انگیزه دادن به ما از سوی مسوولان نیست.

غنی نسب از مسوولان و دست اندرکاران می‌خواهد در شناسایی بچه‌های با استعداد تلاش داشته‌باشند.

او همچنین از بچه‌های هم سن و سال خودش خواست اول به خدا توکل کنند و بعد تلاش برای کسب موفقیت داشته‌باشند.

دبیر اجرایی مسابقات یاد شده هم گفت: این المپیاد در سطح کشور برگزار می‌شود و جوایز آن نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برندگان داده می‌شود.

احسان رضایی خواه افزود: بچه‌ها از طریق آموزش‌های رایگان که از طریق سایت دارکوب به آنها داده می‌شود می‌توانند خود را برای شرکت در مسابقات آماده کنند.

به گفته وی کودکان و نوجوانان دیگری هم هستند که در میبد در حوزه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند و برای شهرشان مقام آورده‌اند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
منبع : ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا