یزدفردا :محمود احمدی بیغش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر صمت، گفت: متاسفانه آقای روحانی بدون توجه به شأن مجلس و منزلت نمایندگان، در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حاضر نشد. عدم توجه به تعامل با مجلس موضوع جدی است که در سایر مسائل کشور هم کاملا مشهود است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود مدیران ارشد متخلف و هتاک در برخی جایگاه‌ها و عدم توجه رئیس‌جمهور و دولت به تذکرات مکرر نمایندگان درباره عزل این مدیران متخلف که اعتقادی به مبانی و اصول انقلاب ندارند، نشان دهنده عدم تمایل رئیس جمهور به تعامل با مجلس است.

وی ادامه داد: آقای روحانی طبق قانون آیین نامه داخلی می‌بایست در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی خود حضور پیدا کند البته عدم حضور ایشان اقدام خلاف قانون نیست اما طبق عرف و روال گذشته رئیس‌جهور در جلسه‌ای که نمایندگان موافق و مخالف وزی پیشنهادی صحبت می‌کنند، باید از برنامه وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.  

احمدی بیغش اقدام رئیس‌جمهور را دور از شأن نمایندگان مجلس دانست و گفت: از سوی دیگر به نظر می‌رسد که رئیس جمهور مایل به رای آوردن آقای مدرس خیابانی نبود و به نوعی می‌خواست که وی از طرف نمایندگان به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر نیامدن رئیس‌جمهور و استناد به نامه ستاد مقابله با کرونا، توهین بیشتری به مجلس و نمایندگان بود و این نامه در ریزش آرای وزیر پیشنهادی صمت تاثیرگذار بود. نامه ستاد مقابله با کرونا درباره عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه صحن مجلس، به معنای بی ارزشی جان نمایندگان مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، افزود: نمایندگان به دنبال تعامل با دولت هستند تا دغدغه‌های معیشتی مردم مرتفع شود اما آقای رئیس‌جمهور نه تنها در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت حاضر نشد بلکه با استناد به نامه ستاد مقابله با کرونا، توهین بزرگی به نمایندگان کرد./

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا