مدیر کل دفتر امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: استان های منطقه 8 کشور علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی عملکرد مناسبی داشته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ، سعید توتونچی ملکی با قدردانی از تلاش مدیران این استان ها، ظرفیت های اقتصادی کشورمان را خوب ارزیابی کرد و گفت:  استانها،  قابلیت های خوب اقتصادی دارند که می توان با اتکا به این ظرفیت  کشور را در شرایط سخت اداره کرد.

وی سیاست های جدید اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد را یادآور شد و گفت: برنامه های جدید دولت، تغییرات حوزه شرکت های سرمایه گذاری استانی  و آزادسازی سهام عدالت مستلزم ارتباط بیشتر استان ها با  سازمان بورس می باشد.

وی با بیان اینکه شاخص های سنجش محیط کسب و کار  توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد سنجش قرار می گیرد گفت: ملاک ارزیابی وزارت اقتصاد برنامه عملیاتی ابلاغ شده به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی است.

وی از تهیه اطلس مدیران، کارکنان، امکانات و زیرساخت های نظام اداری  ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها خبر داد و گفت: تهیه اطلس اطلاعات عمومی و اختصاصی استان ها شامل پلان زیربنایی، اطلاعاتی و امکاناتی ادارات کل و استان ها، شاخص های مهم اقتصادی، اجتماعی و عمومی که به صورت سالانه تهیه می شود در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا