بورس و فرابورس تهران طی روز های ابتدایی هفته جاری شاهد افت شدید شاخص بود
بورس و فرابورس تهران طی روز های ابتدایی هفته جاری شاهد افت شدید شاخص بود

محمد صادق احمدنیا‌-‌خبرنگار یزدفردا: بورس تهران طی روزهای 25 و 26 مرداد ماه شاهد افت شدید شاخص بود به طوری که شاخص بورس از کانال بیش از 2 میلیون واحد به یک میلیون و هشتصد هزار واحد عقب نشینی کرد . 

 

ناظران می گویند اختلاف نظر بین وزارت نفت و اقتصاد در واگذاری صندوق دارا دوم در بورس و همچنین اختلاف نظر ها بین سران قوا در واگذاری اوراق سلف نفتی باعث چنین ریزشی که معادل کل  حجم بورس در سال 96 بوده است شده .

 

روز یکشنبه بیست و ششم مرداد ماه اعلام شد که رییس دو قوه قضاییه و مقننه اقدام به نامه نگاری با رهبر معظم انقلاب پیرامون واگذاری اوراق سلف نفتی توسط دولت کرده و طی آن مخالفت خود با این تصمیم اقتصادی دولت را ابراز نموده اند ، حجت الاسلام رئیسی و محمد باقر قالیباف معتقدند این تصمیم دولت با آنچه که مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بوده است مغایرت دارد . 

در همین حال ناظران اقتصادی و تحلیل گران بازار سرمایه معتقدند این روند ریزشی بازار سرمایه تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و برای هفته های آینده باید منتظر واگذاری های جدید دولت و از جمله تصمیم دولت برای واگذاری صندوق دارا دوم در بورس بود ، واگذاری هایی که می تواند انتظار ها و رویاها برای ورود بورس به کانال سه میلیونی را به حقیقت تبدیل کند 

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا