یزدفردا ـ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه 70 درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس و واحدهای مددکاری کلانتری های این استان خبرداد.
سرهنگ "محمد رضا مزیدی"  به برنامه های پیشگیرانه و جامعه محور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیاز بیش از پیش به خدمات راهنمایی و مشاوره ای از جمله مسائل  مهم زندگی امروز و فرهنگ شهرنشینی به شمار می آید.
وی تصریح کرد: برای رویارویی با مسایل متنوع و پیچیده عصر حاضر می بایست به دانش مقابله با آنها نیز مسلح بود که کمتر اتفاق می افتد تک تک افراد به این سلاح ها مجهزباشند و اینجاست که مراجعه به مراکز مشاوره بیشتر احساس می شود.
سرهنگ مزیدی به رویکرد جامعه محوری پلیس  برای برقراری امنیت و آرامش روانی در جامعه و خانواده ها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در سال های اخیر، گام های بزرگی در این راه برداشته که خوشبختانه نتایج بسیار خوب و مطلوبی نیز رقم خورده است.
وی، ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناختی به عموم مردم از هر قشر را از مصادیق و نمونه های بارز گام های موثر پلیس جامعه محور برشمرد و خاطرنشان کرد: واحدهای مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره آرامش پلیس در سطح استان در 4ماهه اول سال99 به بیش از 5 هزار نفر خدمات ارائه کرده اند.
به گفته این مسئول انتظامی از2هزار و 213 پرونده ای که به این مراکز ارجاع شده است با تلاش مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس قریب 70 درصد آن به مصالحه انجامیده و از چرخه قضائی خارج شده است.
مزیدی با اشاره به برگزاری 4 جلسه طرح مشاوره فعال در مراکز و مجامع عمومی، نهادها و سازمان های گوناگون با حضور کارشناسان و مشاوران نیروی انتظامی در سطح استان یزد اشاره و اضافه کرد: در قالب این طرح هزار و100  نفر از اقشار مختلف مردم از خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند شده اند.
 معاون اجتماعی پلیس یزد در خاتمه با بیان اینکه رسالت ناجا، مبارزه همیشگی با آسیب های اجتماعی در تمام شرایط و موقعیت ها است، افزود: هم استانی های عزیز جهت دریافت خدمات مشاوره ای می توانند با شماره تلفن 096580 تماس گرفته و از کارشناسان پلیس در مراکز مشاوره و آرامش با رعایت اصول و اخلاق حرفه ای خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا